La Generalitat demanarà deixar sense efecte les cautelars per poder retirar el concert al Viaró

El conseller Cambray anuncia que els serveis jurídics de la Generalitat estan preparats perquè es pugui retirar aquest finançament al més aviat possible

L'escola Viaró és un dels centres afectats per aquesta decisió
L'escola Viaró és un dels centres afectats per aquesta decisió | Viaró
Redacció
25 d'abril de 2023, 13:32

Educació demanarà deixar sense efecte les mesures cautelars ordenades pels tribunals que blinden, per ara, el concert educatiu a les escoles que segreguen per sexe. Així s'ha avançat en un article publicat a El Periòdico, on el conseller Josep Gonzàlez-Cambray ha apuntat que un cop  es notifiqui de manera definitiva la sentència del Tribunal Constitucional que rebutja el recurs de Vox contra l’anomenada Llei Celaá, que avala la retirada d’aquestes ajudes públiques, els serveis jurídics de la Generalitat actuaran perquè es pugui retirar aquest finançament "tan aviat com es pugui".

"Per què hem de destinar els diners de tots a un model d’escola en blanc i negre, reducte de l’educació catòlica més conservadora i que la ciència ha demostrat que ni afavoreix l’alumnat ni la societat on s’insereix?", ha qüestionat Cambray davant la "protecció judicial" d'aquests centres educatius que sempre acabava "forçant" a concedir-los de nou la subvenció pública.

En aquesta línia, el conseller ha recordat que quan Educació va comunicar als 10 centres que a Catalunya segregaven l’octubre del 2021 que els retiraria el concert si no es convertien en mixtos, n’hi va haver dos que van negar-s’hi i van recórrer als tribunals; un d'ells l'escola Viaró de Sant Cugat -La Farga, per contra, acceptava el canvi-. Poc després, però, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va obligar la Generalitat a retornar a tots el concert de forma cautelar.

El conseller ha defensat que l’escola "ha de ser com la vida: mixta, diversa, plural, en color, un exercici en petit de ciutadania", i ha criticat que l’escola que segrega per sexe "alimenta els prejudicis de gènere i el sexisme i ni tan sols afavoreix els resultats acadèmics com pregonaven els seus defensors" amb una "fórmula pedagògica ancorada en altres temps".