Què són i com funcionen el biciregistre i el bicibox?

Els robatoris de les bicicletes és una de les principals causes de desincentivació al decidir optar per aquest model de transport

Publicat el 05 de gener de 2020 a les 10:37
El principal motiu desincentivador pel qual els santcugatencs no opten per agafar més la bicicleta per desplaçar-se dintre la ciutat són els robatoris. És per aquest motiu que, des de fa anys, l'Ajuntament ha posat en marxa diverses accions per intentar pal·liar i revertir aquesta situació que impedeix que Sant Cugat esdevingui un municipi amb una mobilitat més verda i sostenible.

El biciregistre és un cens de bicicletes estatal que permet fer un seguiment i facilitar la identificació i retorn en casos de robatori o vandalisme. El registre, que es pot fer en línea i té un cost total de set euros, consisteix en la instal·lació d'un adhesiu codificat indestructible que queda guardat en una base de dades compartida entre l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els cossos policials.

[noticia]493[/noticia]

Per altra banda, els bicibox són uns espais d'aparcament tancats i gratuïts, gestionats per l'AMB, que permeten deixar aparcada la bicicleta -i a partir d'ara també els patinets elèctrics després de la prohibició del seu accés al transport públic- de forma protegida fora de casa durant un període màxim de 48 hores entre setmana i 72 hores els cap de setmana.
Funcionen amb una targeta que es pot obtenir de forma gratuïta i que inclou una assegurança contra qualsevol desperfecte a la bici mentre estigui aparcada dins del Bicibox. Actualment n'hi ha 14 repartits per tot el municipi i l'Ajuntament té previst construir-ne més al llarg de la legislatura. Uns aparcaments segurs oberts les 24 hores del dia que complementen la resta de zones de pàrquing situades a la via pública. 

A més, durant els pròxims mesos s'obrirà el nou pàrquing de bicicletes ubicat darrere de l'estació de Sant Cugat que podrà acollir un total de 150 bicicletes. Un projecte que fa més de tres anys de retard per problemes relacionats amb l'obtenció dels permisos pertinents pel tancat de la zona.
 

El nou pàrquing per a bicicletes pendent d'obertura darrere de l'estació de FGC de Sant Cugat Foto: Sergi Baixas