L'Ajuntament de Sant Cugat ha posat en marxa un nou servei d'assessorament juridicolaboral per als treballadors afectats arran de la crisi del coronavirus. Un servei especialitzat que s'ofereix a través del portal Sant Cugat Feina per atendre totes aquelles consultes relacionades amb Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) o de qualsevol modificació o extinció dels contractes laborals relacionada amb la pandèmia.
La tinència d'alcaldia de Promoció econòmica, Empresa, Comerç i Ocupació, Elena Vila, afirma que aquest nou servei "neix des del consens" amb l'objectiu de donar suport al teixit productiu i salvar el màxim de llocs de feina. Vila explica que l'equip de govern treballa "perquè ningú es quedi enrere".
Aquest nou servei forma part del conjunt de 60 mesures del pla de xoc per la reactivació de l'economia local impulsat per l’Ajuntament i complementa altres serveis com el d'assessorament i ajuda en la tramitació d'ERTO per a microempreses o el d'informació i assessorament d'ajuts i subvencions en l'àmbit local, autonòmic i estatal, vehiculats per l'OAE.
Com es pot sol·licitar el servei?
Servei de mediació entre propietaris i arrendataris
Fa uns dies, l'Ajuntament també va engegar un nou servei de mediació per afavorir l'acord i arribar a punts de consens entre propietaris i arrendataris per facilitar la reobertura d'establiments que s'han vist obligats a cessar total o parcialment l'activitat a causa del coronavirus.