Segons l'informe, aquesta carretera també resulta el tram amb major sinistralitat del país pel que fa als conductors de motos. En concret, en el 91% dels accidents globals a la via està involucrada -com a mínim- una motocicleta.
[noticia]5585[/noticia]
D'altra banda, Sant Cugat també recull el segon tram amb més accidents de bicicleta de Catalunya, només per darrere de la N-340 a Cervelló. En concret es tracta de la BP-1413, la via que connecta Cerdanyola amb Can Magí.
A l'informe també destaca l'alta sinistralitat en els quilòmetres de la B-30 entre Sant Cugat i Barberà del Vallès i en la C-58 entre Barcelona i Terrassa.
Què és l'estudi EuroRAP?
L’estudi EuroRAP és un informe anual que es presenta cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 quilòmetres de carreteres interurbanes on es concentra el 92% de la mobilitat del país.En aquesta línia, cal destacar que la gravetat dels accidents al Principal s’ha reduït significativament en les últimes dues dècades: l’any 2000 gairebé arribaven a les 700 víctimes i el darrer any complet registrat s’han situat en 175.
Els deu trams més perillosos del trienni actual són: la carretera de l’Arrabassada, la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, i la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès, totes tres amb risc molt alt. A continuació hi ha la BV-1201 entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal, la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l’Estartit, la C-63 de Lloret a Vidreres, la TP-7225 de Reus al Morell, la C-243a de Sant Sadurní d’Anoia a Vilafranca del Penedès, la C-13 de Lleida a la Sentiu de Sió, i la BP-2151 de Sant Sadurní a Sant Pere de Riudebitlles, amb risc alt.
Informe EuroRAP 2020-2022 (RACC) by Sergi Baixas on Scribd