La decisió del TSJC de mantenir -de moment- les eleccions al 14 de febrer condueix Catalunya a unes eleccions amb una participació previsiblement baixa, tal com ha passat a Portugal. Així ho refermen les últimes enquestes, que assenyalen que la política catalana no desperta ara excessives emocions i, tot i que no preveuen encara una desmobilització elevada, els precedents a l'entorn fan témer que l'abstenció pot créixer molt.
Davant d'aquesta situació, s'obren tot tipus d'escenaris que en altres condicions no es plantejarien. Així, les eleccions han de tenir una participació mínima per ser considerades vàlides? Doncs no, sigui quina sigui la xifra de votants, els resultats tenen la mateixa legitimitat i s'apliquen de la mateixa manera. Cap llei determina que faci falta un percentatge de vots per constituir un govern.
[noticiadiari]2/214894[/noticiadiari]
D'aquesta manera, un dels grans reptes dels partits de cara al 14-F serà mobilitzar el màxim de vots que puguin, donada la baixa predisposició dels ciutadans a anar a les urnes. En aquest context, caldrà veure quins són els partits més beneficiats i quins més perjudicats per la caiguda sobtada de vots.
[plantillaeleccions]
Cal superar algun percentatge de participació perquè les eleccions es considerin vàlides?
Els comicis del 14-F podrien registrar un elevat percentatge d'abstenció per la pandèmia i el desencant polític
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de gener de 2021 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Jornada informativa a Sant Cugat sobre el nou sistema de facturació electrònica i Verifactu
-
Societat
Un informe revela les causes de la branca caiguda al Pi d'en Xandri
-
Societat
Sant Cugat arrenca el curs 2025-26 amb millores als centres educatius
-
Societat
El 112 rep 33 trucades del Vallès Occidental per incidències amb les tempestes aquest dijous
-
Societat
L'Ajuntament de Sant Cugat promociona la 1a edició dels Premis Dones d'Esport
-
Societat
Detenen un multireincident per robatoris i danys a vehicles
