11
de maig
de
2020
Actualitzat:
03
de juny,
11:58h
L'escenari que es dibuixa sobre les grans ciutats en l'etapa postpandèmia està obrint el debat sobre la mobilitat, no només dins les mateixes localitats també entre les poblacions veïnes. I això posant el focus sobre Barcelona i l'àrea metropolitana, i davant un transport públic que no pugui absorbir tota la demanda, la bicicleta s'erigeix com una alternativa.
Des de CycloCat, una iniciativa privada sense ànim de lucre, ha proposat una sèrie de rutes davant la "nova normalitat", tal com va qualificar el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. Camins que connecten la capital catalana amb l'àrea metropolitana: des del Vallès, el Maresme, el Garraf i el Baix Llobregat. "Amb criteris de mínim desnivell i màxima seguretat", subratllen des de l'organització.
Els suggeriments, però, com recorden estan fets en base a la normalitat "preconfinament" i els "volums de trànsit de motoritzats i per tant la perillositat a la que està exposada la bicicleta en alguns trams pot diferir entre la realitat i les nostres valoracions".
Des del Vallès
Des de la comarca vallesana hi ha diversos itineraris, per la zona dels Túnels de Vallvidrera, per una banda, i, per l'altra, per Montcada i Reixac com a porta d'entrada a Barcelona. Amb sortida des de diferents poblacions com Castellar, Terrassa, Sant Cugat, Sant Quirze, Cerdanyola i Sabadell, entre d'altres.
A Sabadell ja hi ha hagut veus, i fins i tot accions, que ho han reclamat i des del consistori s'ha ampliat la zona de prioritat de vianants en diversos eixos de la ciutat. Barcelona també ha augmentat l'espai en detriment del vehicle.
Des de CycloCat, una iniciativa privada sense ànim de lucre, ha proposat una sèrie de rutes davant la "nova normalitat", tal com va qualificar el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. Camins que connecten la capital catalana amb l'àrea metropolitana: des del Vallès, el Maresme, el Garraf i el Baix Llobregat. "Amb criteris de mínim desnivell i màxima seguretat", subratllen des de l'organització.
Els suggeriments, però, com recorden estan fets en base a la normalitat "preconfinament" i els "volums de trànsit de motoritzats i per tant la perillositat a la que està exposada la bicicleta en alguns trams pot diferir entre la realitat i les nostres valoracions".
Des del Vallès
Des de la comarca vallesana hi ha diversos itineraris, per la zona dels Túnels de Vallvidrera, per una banda, i, per l'altra, per Montcada i Reixac com a porta d'entrada a Barcelona. Amb sortida des de diferents poblacions com Castellar, Terrassa, Sant Cugat, Sant Quirze, Cerdanyola i Sabadell, entre d'altres.
A Sabadell ja hi ha hagut veus, i fins i tot accions, que ho han reclamat i des del consistori s'ha ampliat la zona de prioritat de vianants en diversos eixos de la ciutat. Barcelona també ha augmentat l'espai en detriment del vehicle.