Aquesta xifra dista molt de les que s’inverteixen a Barajas, on es va adjudicar el servei a Prosegur el 2015 per 21,69 milions només per aquell any, i posteriorment el servei es va prorrogar dos anys més: per 21,69 milions l'any següent (tot i que l'adjudicació definitiva va ser un milió i mig superior) i per 23,72 milions aquest any. Unes xifres que gairebé dupliquen les quantitats que s’inverteixen en l’aeroport català.

Prosegur és l'empresa que s'encarrega dels controls de seguretat a Barajas Foto: Aena
Aquesta diferència no es correspon en cap cas amb el volum de passatgers o d’ingressos que representen cadascun d’ells. Tot i que Barajas continua sent l’aeroport amb més passatgers de l’Estat, amb 50,4 milions, el Prat el segueix de prop, amb 44,1 milions. A més, el Prat va batre l'any passat el seu rècord de viatgers, un 11,2% més que en el 2015, i creix a un ritme més ràpid que el terminal madrileny, que creix un 7,7%. El bon comportament del Prat s'ha replicat aquest any, i va tancar el primer semestre amb 22,1 milions de passatgers i un increment del 8,5%; mentre a Barajas van ser 25,4, un 7,5% més.
Tot i que l'aeroport barceloní representa el 19% del total de viatgers de les instal·lacions d'Aena i el madrileny, el 22%, el Prat aporta la meitat dels beneficis de tots els que gestiona a Aena, segons les darreres dades disponibles, corresponents al 2014. En concret, el Prat va obtenir un benefici abans d'impostos de 339,28 milions, cosa que representa el 51,5% dels 651,6 milions que van obtenir el conjunt dels aeroports espanyols en aquell exercici. El de Barajas es va haver de conformar amb la vuitena posició, amb 27,54 milions.