Malson nocturn a la xarxa ferroviària catalana. La línia d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid presenta retards aquest dimecres per manca de subministrament elèctric entre Sant Vicenç dels Horts i el Prat de Llobregat, segons informa la gestora de la infraestructura pública, Adif.
La companyia afirma, quan ja fa més de quatre hores de l'avaria, que encara no ha pogut ser reparada i que els retards "continuaran succeint". Renfe, per la seva banda, ha apuntat que la incidència afecta tots els operadors, no només els AVE. A l'estació de Sants s'ha tancat la zona d'embarcament per evitar aglomeracions.
La incidencia en el tramo entre Sant Viçent dels Horts y El Prat de Llobregat no ha podido ser reparada todavía, de manera que los retrasos durante el servicio de hoy en Barcelona Sants se seguirán sucediendo.Seguimos trabajando para repararla. Sentimos las molestias ocasionadas. https://t.co/O2AAz4c5hS
— INFOAdif (@InfoAdif) March 19, 2025
D'altra banda, la línia R2 Sud de Rodalies també presenta demores de vint minuts de mitjana a causa d'una incidència a les instal·lacions entre les estacions Garraf i Sitges. Cal recordar que les línies R17 i RT2 es cobreixen amb un servei alternatiu per carretera entre Tarragona i Salou – Port Aventura fins al 28 de març per obres que executa Adif.
Tot plegat es produeix el mateix dia que el Govern ha reivindicat l'allau d'obres a Rodalies per calmar els ànims, amb prop de 200 actuacions abans de 2027. En paral·lel, però, també s'ha conegut que Catalunya està cinquena per la cua pel que fa a les inversions ferroviàries a l'Estat. Només s'executa poc més d’un terç del pressupostat en vuit anys, i els més de 6.000 milions d'euros projectats entre el 2015 i el 2022 es van convertir en 2.171 de despesa real.