Amer (La Selva), el municipi de Carles Puigdemont, s'ha declarat "territori lliure i sobirà" aquest dilluns al vespre en un acte a la plaça de la Vila que ha concentrat més de 200 persones.
A la lectura del manifest, han assegurat que el municipi es governarà a través del Consell Local per la República d'Amer i que no estaran sotmesos als poders de l'estat espanyol. L'encarregat de llegir la proclamació ha assegurat que, tot i que no reconeixeran els "poders de l'estat", no incorreran en "cap falta administrativa" que els converteixi en "presa fàcil" però que centraran tots els esforços en fer efectiva la República catalana.
Entre els objectius, hi ha "restituir el govern legítim, amb plens poders"; recuperar la "sobirania" de les institucions "ara sota control de l'estat"; fer efectiva la independència i "culminar l'aprovació de la Constitució Catalana". L'acte ha acabat amb el Cant dels Segadors i proclames com "Puigdemont el nostre president".
Amer es declara «territori lliure i sobirà» i diu que no estarà «sotmès» als poders de l'estat espanyol
Més de 200 persones es concentren a la plaça de la vila a la proclamació
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 30 de setembre de 2019 a les 19:24
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules