Un veí del poble ha descobert les destrosses aquest diumenge al matí i ha avisat l'alcalde, que s'ha desplaçat fins al lloc acompanyat d'agents dels Mossos. Ha desaparegut l'efígie de bronze del president que estava collada amb claus al monòlit i a la pedra s'ha fet una pintada poc precisa però on es pot llegir clarament la paraula 'Franco'. "Hem interpretat que es demana que canviem la cara de Companys per la del dictador", ha comentat l'alcalde.
Amadeu Ros ha explicat que fa uns dies ja van aparèixer pintades als senyals que indiquen l'entrada al conjunt monumental, situat al costat de la carretera C-53 al Tarròs. Ara el consistori facilitarà als Mossos les gravacions de les càmares de seguretat que hi ha instal·lades al recinte per si poden ajudar a la recerca dels autors de la bretolada.Â
L'alcalde ha lamentat l'enèsim acte vandàlic als elements que recorden el president afusellat. Hi han aparegut pintades en múltiples ocasions i el 2014 fins i tot es va decapitar l'estàtua de Companys.
Â

Imatge de la pintada al monument Foto: Aj El Tarròs