El triangle vermell d'emergència té els dies comptats. A partir de l'1 de gener de 2026 ja no seran vàlids i seran substituïts per la llum V16 -o Help Flash-. Aquest nou mecanisme ja es pot veure a les carreteres des de l'estiu del 2021, però serà amb l'entrada de l'any vinent quan ja serà l'únic sistema d'emergència que es podrà fer servir.
El 1999 van entrar en vigor els triangles d'emergència, però ara desapareixeran pel risc que suposa posar-los i treure'ls de la via. Els conductors han de baixar del vehicle i caminar uns 50 metres per la carretera. Amb la incorporació de la nova llum V16 també es vol aconseguir fer un sistema més ràpid.
El llum es pot posar traient el braç per la finestra, sense necessitat de baixar del cotxe. Només cal instal·lar-lo al sostre gràcies a l'imant que fa que s'hi aguanti. La potència de la seva llum fa que sigui visible des d'un quilòmetre de distància i amb un angle de visió de 360 graus. La seva bateria ha de tenir una autonomia d'almenys trenta minuts i una duració de 18 mesos.
La llum del dispositiu és groga i intermitent. A més, el V16 disposa de connexió Bluetooth i permet connectar-hi dispositius mòbils per informar els serveis d'emergències i la companyia d'assegurances de la ubicació del cotxe. El dispositiu també pot emetre llum blanca per ser utilitzat com a llanterna.
Precisament un dels punts clau és la geolocalització dels vehicles per part de les autoritats. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha alertat que ja hi ha a la venda alguns dispositius que no tenen aquesta funció perquè puguin actuar els serveis de trànsit, cosa que no és legal. Així doncs, cal assegurar-se que els dispositius adquirits estan homologats, amb preus mínims de 40 euros.