No hauria de patir per les condicions de la carretera, ni tan sols si em trobés amb alguna pista forestal. La seva tracció Quattro i la seva suspensió pneumàtica em permetrien salvar la situació.

Amb l'A6 AllRoad el luxe t'acompanyarà allà on vagis Foto: F.Boada
No hauria de patir per les maletes, el seu enorme maleter de 565 litres acolliria tot el meu equipatge. El confort a bord és garantit per l'espai que deriva d'un A6 familiar, el luxe necessari per imitar la vida a bord dels luxosos vagons del tren també hi és present en forma de cuir, fustes nobles i alumini.

L'imponent davantal del A6 AllRoad Foto: F.Boada
De locomotora, compta amb un potent motor dièsel de 6 cilindres en V i 3 litres de cilindrada bufat per un turbocompressor de geometria variable que eroga 272 Cv i una xifra de parell motor de 580 Nm que garanteixen moure l'AllRoad amb unes prestacions dignes de menció. Aquest motor portarà amb facilitat insultant l'A6 fins als 250 Km/h de velocitat màxima i el catapultarà de 0 a 100 Km/h en només 6,2 seg.

L'AllRoad és un autèntic tot camí. Foto: F.Boada
L'Allroad se situa en un segment que està una mica en terra de ningú. És un d'aquests models de segment "nínxol". No és un SUV. Per això Audi ja disposa dels Q5 o Q7 amb qui s'encavalca en preus. La versió més bàsica del A6 Allroad se situa als 62.000€ de tarifa, idèntic preu que l'accés a la gama Q7. Però tampoc no li escau la denominació de CrossOver que si li podriem donar a l'A4 AllRoad.
Aquest A6 ofereix més que una carrosseria familiar, un interior luxós, un potent motor i quatre afegitons de plàstic a la carrosseria per donar-li una imatge aventurera. Permet més frivolitats fora de l'asfalt de les que d'entrada li podríem suposar, gràcies al perfecte comportament de les seves suspensions pneumàtiques.

L'A6 AllRoad ens ofereix una cabina plena de materials nobles. Foto: F.Boada
D'entrada, un AllRoad és 30 mm més alt que un A6 estàndard, però la suspensió pneumàtica ens permetrà d'aixecar-lo encara 35 mm més respecte a terra quan seleccionem el mode All-Road, sempre i quan no se superin els 80 km/h de velocitat. En carretera oberta el seu comportament és força més satisfactori que en un SUV per bo que pugui ser aquest.
Aquesta suspensió pneumàtica adaptativa li confereix tantes personalitats com regulacions són possibles. Lift, Allroad, Comfort, Dynamic i Auto. La selecció es realitza des del comandament del MMI. El més curiós és que a mesura que es van provant les diferents opcions totes semblen encaixar perfectament en el caràcter d'aquest A6 Allroad.

Les seves prestacions OffRoad són sorprenents. Foto: F.Boada
En posició de confort es gaudeix plenament del luxós interior en pell, alumini i fustes nobles, del confort de les seves excel·lents butaques a totes les places, de l'accionament precís de tots els comandaments i fins i tot de la música des dels seus altaveus Bose. Tot secundat pel silenciós i progressiu motor V6 3 litres. La caixa tiptronic rebla el clau de la suavitat i confort amb transicions de marxa pràcticament imperceptibles des de l'interior.
En el moment que s'opta per una conducció més dinàmica, en la que tampoc cal renunciar a un bon grau de confort, i se seleccioni aquest mode de suspensió, el cotxe baixa 15 mm respecte a la posició de confort. És el moment que es pot ser més contundent amb l'accelerador i passar el canvi al mode manual seqüencial.

Prestacions de primer ordre i comportament impecable sobre la carretera. Foto: F.Boada
Si vols emular a en Timo Scheider pots fer servir les lleves del volant. Amb la contundència dels 580 Nm sota el peu dret l'A6 gaudeix d'unes prestacions d'autèntic esportiu atrapat en un cos de quasi dues tones (1.970 Kg), però altre cop l'excel·lent suspensió adaptativa aconsegueix contenir els moviments del gran cos del vehicle i enganxar-lo a l'asfalt.
La tracció Quattro és una gran aliada en aquest tipus de conducció més esportiva, perquè la seva capacitat de traccionar en qualsevol circumstancia ajuda molt un motor de resposta tan contundent com aquest 3.0 Tdi. Però els beneficis del Quattro també es traslladen a l'estabilitat en revolt. El resultat global és un cotxe molt ràpid i segur en tot tipus d'asfalt, sec, mullat, trencat o amb neu. L'Audi A6 AllRoad pot rodar en totes les condicions i fer-ho en la més absoluta de les suavitats o de la manera més decidida.

Audi A6 AllRoad Foto: F.Boada.