Canvi de velocitat màxima en un dels trams més conflictius de l'AP-7

El Servei Català de Trànsit detecta que aquest part de la via és sinuosa i amb canvis de rasant, cosa que provoca petits accidents que causen grans congestions

Retencions a l'AP7 per un accident
Retencions a l'AP7 per un accident | Pep Mollevi
Redacció
12 de setembre de 2024, 12:35
Actualitzat: 12:36h

Tot i que els sinistres han disminuït a l'AP-7 després de l’increment arran de l’alliberament de peatges, el Servei Català de Trànsit està preocupat pels petits sinistres que provoquen retencions importants en aquesta via. Per això, s’invertirà encara més en tecnologia per evitar accidents i es posaran encara més mesures per resoldre amb celeritat les incidències.

A finals d’aquest any hauria d’estar enllestit el projecte per reduir la velocitat a 100 km/h entre el Vendrell i Maçanet de la Selva, un tram d’uns 100 km. Entre les noves mesures, destaquen que la velocitat es reduirà a 100 km/h a tots els carrils quan s’habiliti un carril addicional, inclosos els del mateix sentit de circulació.

Però una de les mesures que s'aplicaran immediatament afecta un dels trams més conflctius de l'AP-7. A partir d’aquest diumenge 15 de setembre, al tram entre Vilafranca del Penedès i Martorell, sobretot al sector de Subirats, la velocitat es reduirà a 100 km/h en les operacions de retorn de cap de setmana o festius cap a Barcelona, encara que no hi hagi carril addicional. A més, es posaran panells informatius alertant de l’alta concentració d’accidents.

Trànsit ha detectat que aquest tram és sinuós i amb canvis de rasant cosa que provoca petits accidents que causen grans congestions. Per això, la reducció obligatòria de la velocitat, amb els corresponents radars, controls i helicòpters, i l’avís de la concentració d’accidents hauria d’alertar els conductors perquè vigilin més.

Menys morts a les carreteres catalanes aquest estiu

Les carreteres catalanes han registrat aquest estiu, del 24 de juny al 9 de setembre, un total de 33 morts en 30 accidents de trànsit, un 11% menys de víctimes que el 2023 i un 33% menys que el 2019. Gairebé la meitat, un 48% van ser de col·lectius vulnerables, com ciclistes, motoristes o vianants. A més, hi ha hagut 226 ferits greus, un 38% més que l’any passat. Els accidents amb morts o greus han estat 189, per sobre dels 163 de l’estiu passat, i el total de sinistres ha estat de 1.859, 26 més que el 2023. Les víctimes totals han estat 2.757, 27 més que l’any passat, segons les dades del Servei Català de Trànsit (SCT).