Centenars de persones s'han manifestat aquest dissabte a la tarda a Barcelona per defensar la immersió lingüística en català a l'escola, i reclamar que no s'apliqui l'acord tancat aquesta setmana per ERC, el PSC-Units i En Comú Podem. L'acord també va rebre inicialment l'aval de JxCat, però finalment se n'ha distanciat.
Convocada pel SEPC, Arran, el Consell per la República i la Coordinadora Obrera Sindical (COS), la manifestació ha arrencat a la zona de l'Arc de Triomf, amb una forta presència d'agents antiavalots dels Mossos d'Esquadra protegint l'edifici del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i després ha començat a caminar cap al centre de la ciutat.
La portaveu del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Maria Daviu, ha exigit al Govern que "oblidi" el pacte amb comuns i socialistes, i que l'educació a Catalunya es faci "completament en català". El SEPC considera que l'acord "no escolta" els joves i estudiants sobre la llengua en la qual volen ser educats, i que l'acord representa la "submissió" del govern a la sentència que obliga a fer un 25% de les classes en castellà.
[noticia]232297[/noticia]
Centenars de persones es manifesten a Barcelona en defensa de la immersió
La portaveu del SEPC, una de les entitats convocants, diu que l'acord entre ERC, PSC i En Comú Podem representa la "submissió" del govern

- La capçalera de la manifestació en defensa del català a l'escola -
- ACN/Pol Solà
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de març de 2022 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat Talls quilomètrics per la vaga per Palestina: les carreteres afectades
-
Societat Més d'un centenar de persones tallen els accessos a la Zona Franca amb motiu de la vaga per Palestina
-
Societat La «mataiaies» de Catalunya detinguda per l'assassinat d'una dona gran a Galícia
-
Societat El temps d'aquest dimecres 15 d'octubre: més sol, però les pluges no fan net
-
Societat Així ha estat la desfilada inaugural de la 080 Barcelona Fashion Week
-
Societat Una de les principals cadenes europees de tèxtil incorpora el català: «S'ha fet pregar»