L'home, de nom Josep Català, va sortir de casa seva a les 9 del matí de dimarts i no va tornar. El mateix dia, quan faltaven pocs minuts per les cinc de la tarda, es va donar l'avís de desaparició. A l'operatiu s'hi han sumat tant vehicles terrestres com aeris, ja que ahir el focus estava posat sobre la Vall d'Àssua, concretament als llocs on Català va ser vist per últim cop abans de desaparèixer.
Per altra banda, aquest divendres unitats subaquàtiques també buscaven l'home en rius i pantans de la zona. Les operacions es coordinen des del punt de control que s’ha establert al parc de Bombers de la capital del Pallars Sobirà.
Per altra banda, l'Ajuntament de Sort ha publicat un missatge on demana als propietaris de garatges, bordes i pallers que comprovin que el vehicle del desaparegut, un Mitsubishi totterreny de color gris amb matrícula L-2437-Z, no es troba estacionat o en les immediacions.
📢 Continua l'operatiu de recerca del senyor Josep Català, si-us-plau ateneu a les recomanacions del missatge adjunt i feu-ne difusió, gràcies pic.twitter.com/gtpafPrpDs
— Ajuntament de Sort🎗 (@ajuntamentsort) October 28, 2022
Segons han informat els Mossos d'Esquadra, per tal d’acotar la zona de recerca s’ha realitzat amb èxit una triangulació del telèfon mòbil del desaparegut. Es tracta d'un procés que permet, mitjançant la intersecció dels senyals de diverses antenes, establir la ubicació física d'un telèfon mòbil.
Es demana que si es té informació al respecte es truqui al telèfon 629 218 168. El consistori també ha demanat que per facilitar la recerca no es facin trucades al número personal del desaparegut.