Les terrasses han tornat als pòrtics de la Boqueria de Barcelona, però de manera limitada. El govern Colau ha atorgat des d'aquest dimarts autoritzacions provisionals per tenir-ne a quatre bars i restaurants, han informat a NacióDigital fonts municipals. Fins que no s'aprovi l'ordenació singular de les terrasses, la qual s'abordarà el setembre, només podran haver-n'hi set als porxos del mercat: les tres que ja tenien llicència i les quatre amb la provisional. Així, ara disposen de llicència set dels 23 locals dels pòrtics.
Les autoritzacions provisionals tampoc satisfan els bars, els quals mantenen un pols amb l'Ajuntament des del 28 de juliol, quan el govern Colau es va endur les taules i cadires de tres terrasses per manca de llicència. El mateix dia els bars van desafiar el govern i, tot i no tenir autorització, van tornar a col·locar-les. Després, restauradors i Ajuntament van elevar el pols, però ja sense terrasses als pòrtics, i van negociar amb l'Ajuntament les autoritzacions provisionals.
Tot i que 11 locals hi optaven, només quatre n'han obtingut perquè els altres set tenen qüestions que impedeixen atorgar-les, com una llicència que no s'adequa a l'activitat de restauració, obligacions tributàries pendents o no disposar de permís per vendre alcohol, segons les citades fonts municipals. Aquests set establiments només podran demanar llicència de terrassa un cop s'hagi aprovat l'ordenació singular i hagin solucionat les seves deficiències.
Els restauradors no descarten recórrer la decisió municipal
El president de l'Associació de Comerciants dels Pòrtics de la Boqueria, Manuel Ruiz, ha explicat que tres dels quatre establiments amb autorització provisional l'han recollit, i ha avisat del fet que amb una o dues taules els bars i restaurants són "totalment inviables". S'ha mostrat decebut amb l'Ajuntament, i ha afegit que aquest dimecres es reuniran els restauradors per valorar si prenen alguna acció. Alguns són partidaris de recórrer.
El Pòrtic de la Boqueria és un dels restaurants que ha obtingut permís provisional de dues taules. La seva directora, Ma Àngels Molinos, ja les ha instal·lat aquest mateix dimarts, però creu que "fan el ridícul" i ha criticat que l'Ajuntament "no s'ajusta a cap normativa" per decidir quantes n'hi ha per local. "Esperàvem que l'Ajuntament es mostrés una mica més conciliador", ha asseverat.
Oti Sanjuán, del restaurant A'Kaskarla, ha obtingut permís per una sola taula. Ha retret a l'Ajuntament que el dilluns els van dir que es tindrien presents els metres de la façana que ocupa l'establiment a l'hora de decidir quantes taules pot posar, i que el consistori ha decidit tirar endavant la mateixa proposta que els restauradors ja van rebutjar la tardor passada. Alguns dels locals han posat aquest dimarts més taules de les permeses.
Colau limita els permisos provisionals a la Boqueria a quatre terrasses
Només set dels 23 locals dels pòrtics del mercat tindran terrassa fins a l'ordenació singular | Els restauradors asseguren que les dues taules que els han autoritzat fan el negoci "inviable"
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
09 d’agost de 2016 a
les 17:17
Et pot interessar
-
Societat
Un creuer confinat a Bordeus per un brot de gastroenteritis fa saltar les alarmes
-
Societat
En marxa la recuperació del Pont del Petroli de Badalona afectat pel temporal Glòria
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
