08
de maig
de
2019, 11:00
Actualitzat:
12:15h
Incrementar a un 75% els carrers de Barcelona on la velocitat màxima permesa per als vehicles sigui de 30 km/h. Aquesta és la proposta que Barcelona en Comú ha presentat aquest dimecres a la plaça Eivissa d'Horta. Els encarregats de fer-ho han estat l'alcaldessa, Ada Colau, i el regidor de Mobilitat, Eloi Badia. Els comuns preveuen que la restricció de trànsit no s'apliqui, com passa fins ara, sobretot a carrers interiors dels barris, sinó també a vies principals. Diputació, Bruc, Creu Coberta, Gran de Gràcia i Torres i Bages són alguns dels carrers que Colau i Badia han posat sobre la taula.
Segons l'Ajuntament, la velocitat mitjana amb què circulen els vehicles a la ciutat és de 22 km/h i per tant, argumenta que la mesura no suposaria un greuge per als conductors.
L'alcaldessa ha defensat la iniciativa amb l'argument que una reducció de la velocitat és la millor eina per reduir els accidents de trànsit, que el 2018 van provocar un total de 21 morts a la ciutat.
El balanç de la sinistralitat de l'any passat ja va fer que el consistori plantegés l'ampliació de les anomenades zones 30 i ara, pocs dies abans de la campanya electoral, Colau ha recuperat i la proposta i n'ha donat els primers detalls. "Els vianants han de ser el centre del nostre model de mobilitat. Rebaixar la velocitat permetrà reduir la sensació de risc i també millorar la convivència de bicis altres vehicles amb els cotxes", ha assegurat.
En aquest sentit, Badia ha recordat que els barcelonins fan el 30% dels seus trajectes a peu i ha demanat "preservar" aquest hàbit. Per això, Barcelona en Comú es planteja convertir un de cada tres carrers de l'Eixample i Ciutat Vella en eixos verds i transformar grans vies com la Diagonal o la Meridiana perquè siguin hàbils per passejar.
Arribar als 50.000 aparcaments per a bicis
El regidor de Mobilitat i candidat de Barcelona en Comú ha avançat que si els comuns repeteixen a l'Ajuntament proposaran ampliar fins a 50.000 els aparcaments per a bicicletes a la ciutat, la qual cosa significaria un augment del 50%.
També ha anunciat que la candidatura estudia la viabilitat de destinar locals buits de la ciutat a l'aparcament de bicicletes.
Tot plegat, segons Badia, s'emmarca en una nova "jerarquització" dels mitjans de transports que prioritzi el vianant i el transport públic. Per això, Barcelona en Comú posa sobre la taula un nou funcionament dels semàfors a la ciutat que, entre altres coses, allarguin el temps que els vianants tenen per travessar els carrers.
"Pla d'ombra"
Barcelona en Comú també recull al seu programa l'impuls d'un anomenat "pla d'ombra", que pretén pal·liar els efectes de les onades de calor a la ciutat.
Amb la instal·lació de tendals i la creació de noves àrees verdes, es volen generar punts de la ciutat on els veïns puguin refugiar-se quan la temperatura del termòmetre ascendeixi.
Segons l'Ajuntament, la velocitat mitjana amb què circulen els vehicles a la ciutat és de 22 km/h i per tant, argumenta que la mesura no suposaria un greuge per als conductors.
L'alcaldessa ha defensat la iniciativa amb l'argument que una reducció de la velocitat és la millor eina per reduir els accidents de trànsit, que el 2018 van provocar un total de 21 morts a la ciutat.
El balanç de la sinistralitat de l'any passat ja va fer que el consistori plantegés l'ampliació de les anomenades zones 30 i ara, pocs dies abans de la campanya electoral, Colau ha recuperat i la proposta i n'ha donat els primers detalls. "Els vianants han de ser el centre del nostre model de mobilitat. Rebaixar la velocitat permetrà reduir la sensació de risc i també millorar la convivència de bicis altres vehicles amb els cotxes", ha assegurat.
En aquest sentit, Badia ha recordat que els barcelonins fan el 30% dels seus trajectes a peu i ha demanat "preservar" aquest hàbit. Per això, Barcelona en Comú es planteja convertir un de cada tres carrers de l'Eixample i Ciutat Vella en eixos verds i transformar grans vies com la Diagonal o la Meridiana perquè siguin hàbils per passejar.
Arribar als 50.000 aparcaments per a bicis
El regidor de Mobilitat i candidat de Barcelona en Comú ha avançat que si els comuns repeteixen a l'Ajuntament proposaran ampliar fins a 50.000 els aparcaments per a bicicletes a la ciutat, la qual cosa significaria un augment del 50%.
També ha anunciat que la candidatura estudia la viabilitat de destinar locals buits de la ciutat a l'aparcament de bicicletes.
Tot plegat, segons Badia, s'emmarca en una nova "jerarquització" dels mitjans de transports que prioritzi el vianant i el transport públic. Per això, Barcelona en Comú posa sobre la taula un nou funcionament dels semàfors a la ciutat que, entre altres coses, allarguin el temps que els vianants tenen per travessar els carrers.
"Pla d'ombra"
Barcelona en Comú també recull al seu programa l'impuls d'un anomenat "pla d'ombra", que pretén pal·liar els efectes de les onades de calor a la ciutat.
Amb la instal·lació de tendals i la creació de noves àrees verdes, es volen generar punts de la ciutat on els veïns puguin refugiar-se quan la temperatura del termòmetre ascendeixi.