En el mateix sentit, la llista de 16 homes i 8 dones que ocuparan el consell assessor -no té capacitat de decisió, però ajudarà Collboni a prendre posicions de ciutat- deixa altres figures destacades. S'hi poden veure els presidents d'entitats empresarials influents, com Ángel Simón (Agbar), Josep Mateu (RACC) o Salvador Alemany (Cercle d'Economia). A l'altra banda del ventall se situaria Ricard Riol, qui va ser la cara visible durant anys de la plataforma de Promoció del Transport Públic.
La resta de noms són Ramon García-Brado, Laura Garcia, Elena Campelo, Joaquim Coello, Mateo Valero, Jordi Julià, Francesc Robusté, Teresa Serra, Bet Cahué, Mercè Crosas, Teresa Garcia-Milà, Elisabet Viladecans-Marsal, Albert Vilalta, Albert Civit, Josep Ferrando i Jordi Artigas.
Infraestructures com l'aeroport i el Port
El nou ens s'especialitzarà en projectes vinculats al transport, com són les infraestructures "ferroviàries, portuàries i aeroportuàries". Així ho va explicar l'alcalde de la ciutat a mitjans d'estiu. Aquest òrgan, amb debats clau pendents com el futur dels creuers al Port de Barcelona o la possible l'ampliació de l'aeroport, suma vol impregnar-se de l'agenda municipal del pròxim mandat. En aquesta línia, Collboni ha reconegut que algunes d'aquestes infraestructures no corresponen a competències de la ciutat, però ha assegurat que Barcelona sí que hi té "incumbència".Aquest comitè assessor -format per voluntaris- es reunirà de manera permanent cada dos mesos aproximadament, asseguren des de l'Ajuntament de Barcelona. El comitè plenari, en canvi, es donarà almenys dues vegades l'any, però sense cap altra exigència. Els informes que facin, a més, tindran "vàlua" pel govern, però no seran vinculants.