Aquest dissabte al matí han començat amb força les primeres visites guiades gratuïtes de Benvinguts a Pagès La Festa que continuaran durant tot el cap de setmana. El temps esplèndid –malgrat el fred- d’aquest primer cap de setmana d’octubre arreu de Catalunya ha acompanyat el públic que des de les 10 del participa a les visites guiades a les 160 explotacions agroalimentàries que obren les seves portes per explicar al conjunt de la ciutadania l’origen d’allò que consumeix cada dia.
[noticia]239353[/noticia]
La setena edició de la gran festa de la pagesia catalana ja està en marxa i té com a protagonistes els pagesos i pageses que aprofiten aquesta bona oportunitat per donar a conèixer la seva feina, el seu dia a dia, fer entendre els processos de producció dels productes agroalimentaris catalans i fidelitzar nous públics.
[nointext] [intext1]
[h3]Resposta positiva[/h3]
Des del Baix Ebre, Sidialda Natura és una petita explotació situada al Perelló amb bestiar i conreu d’horta que ha rebut els primers visitants a les 10 del matí. Francesc Martínez, responsable de l’explotació, explica que “nosaltres participem del projecte amb la il·lusió de poder fer entendre a la gent la importància de la pagesia. Sense pagesos i pageses no tenim futur. Aquí treballem de manera artesanal i respectem el temps de maduració quan collim la fruita a diferència de les grans empreses”. Martínez apunta que “Benvinguts a Pagès és la nostra festa i ens satisfà veure la resposta del públic, ensenyar-los casa nostra sense defallir i insistir a fer adonar petits i grans de la importància del sector primari”.
[intext2]
A Mas Auró, al Pla de l’Estany, elaboren oli d’oliva verge extra. “Aquí donem a conèixer com obtenim el suc d’oliva sense manipular a través de la nostra maquinària, un procés que ens ajuda a obtenir un producte de gran qualitat”, destaca Carme Salvadó, des de l’obrador. “Les visites ens agraden, són un aparador per a nosaltres perquè ens permeten ensenyar les oliveres, el molí i poder vendre les nostres ampolles perquè la gent agraeix la dedicació i la nostra voluntat d’explicar-nos” afegeix.
[intext3]
[h3]Visites disponibles[/h3]
Milers de persones han fet la reserva prèvia de les visites gratuïtes a través de la pàgina web benvingutsapages.cat per aquest cap de setmana. La web funciona com a central de reserves i continua en funcionament per a les places que queden disponible per aquesta tarda i la jornada de demà.
El cap de setmana de visites a les explotacions agroalimentàries a Catalunya es completa amb la participació de 200 restaurants que treballen amb productes de proximitat i que han estat seleccionats pels mateixos pagesos i pageses, l’adhesió de 145 establiments rurals i prop d’un centenar d’activitats complementàries. A través de la pàgina web, també es poden consultar les setze rutes de dia o bé de cap de setmana que combinen gastronomia, patrimoni i història i que ressegueixen diferents indrets de la geografia catalana.
Comença la gran festa de la pagesia catalana
Encara es poden reservar les visites guiades gratuïtes del Benvinguts a Pagès

- Benvinguts a Pagès ha començat aquest dissabte -
- Benvinguts a Pagès ha començat aquest dissabte
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 01 d’octubre de 2022 a les 14:10
Et pot interessar
-
Societat L'actriu argentina, Ana Carolina, anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?
-
Societat Un aspirant a bomber s'aprofita de la llei trans per aconseguir plaça
-
Societat Mor un jove ofegat a la platja de la Barceloneta