El sindicat COS i l'organització antirepressiva Alerta Soliària, totes dues organitzacions de l'esquerra independentista, han denunciat una agressió feixista al metro de Barcelona. Segons un comunicat difós aquest divendres, un home amb "estètica militar" i que lluïa simbologia neonazi hauria agredit un militant del sindicat al metro de Barcelona el 10 de novembre. El mateix dia, el sindicat Jusapol tornava a homenatjar amb una manifestació la violència policial de l'1 d'octubre.
Segons el comunicat, l'agressió es va produir a l'estació del Clot, quan l'home va donar una bufetada al jove, que portava una samarreta amb missatge polític i pegats amb l'estelada a la motxilla. Minuts més tard, l'hauria tornat a agredir donant-li un cop de puny. La COS i Alerta Solidària asseguren que l'home portava un penjoll amb simbologia neonazi.
Segons les dues organitzacions, l'individu i una dona que l'acompanyava van proferir insults homòfobs i catalanòfobs a l'agredit.
Asseguren que no és un cas aïllat
Les organitzacions de l'esquerra independentista critiquen que els Mossos d'Esquadra triguessin mitja hora a arribar al lloc dels fets. A més, asseguren que l'agressió no és un episodi aïllat. "S'engloba dins una escalada de la presència impune del feixisme", diuen. "No podem oblidar que l'augment d'aquests atacs coincideix amb el context de convocatòries de grups policials, d'extrema dreta i obertament feixistes", afegeixen.
Denuncien una agressió feixista al metro de Barcelona coincidint amb la manifestació de Jusapol
Societat
El sindicat COS i Alerta Solidària asseguren que un militant de l'esquerra independentista va patir una agressió per part d'un home que lluïa simbologia neonazi
- Manifestants de Jusapol | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política Crides per la convivència i contra l'odi en els primers compassos de la Diada Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
Política «L'esperança sempre serà més poderosa que la por»: el catalanisme es reivindica davant Rafael Casanova Gerard Mira
-
Publicat el
23 de novembre de 2018 a
les 20:37
Actualitzat el
23 de novembre de 2018 a les
20:38
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
