El sindicat COS i l'organització antirepressiva Alerta Soliària, totes dues organitzacions de l'esquerra independentista, han denunciat una agressió feixista al metro de Barcelona. Segons un comunicat difós aquest divendres, un home amb "estètica militar" i que lluïa simbologia neonazi hauria agredit un militant del sindicat al metro de Barcelona el 10 de novembre. El mateix dia, el sindicat Jusapol tornava a homenatjar amb una manifestació la violència policial de l'1 d'octubre.
Segons el comunicat, l'agressió es va produir a l'estació del Clot, quan l'home va donar una bufetada al jove, que portava una samarreta amb missatge polític i pegats amb l'estelada a la motxilla. Minuts més tard, l'hauria tornat a agredir donant-li un cop de puny. La COS i Alerta Solidària asseguren que l'home portava un penjoll amb simbologia neonazi.
Segons les dues organitzacions, l'individu i una dona que l'acompanyava van proferir insults homòfobs i catalanòfobs a l'agredit.
Asseguren que no és un cas aïllat
Les organitzacions de l'esquerra independentista critiquen que els Mossos d'Esquadra triguessin mitja hora a arribar al lloc dels fets. A més, asseguren que l'agressió no és un episodi aïllat. "S'engloba dins una escalada de la presència impune del feixisme", diuen. "No podem oblidar que l'augment d'aquests atacs coincideix amb el context de convocatòries de grups policials, d'extrema dreta i obertament feixistes", afegeixen.
Denuncien una agressió feixista al metro de Barcelona coincidint amb la manifestació de Jusapol
El sindicat COS i Alerta Solidària asseguren que un militant de l'esquerra independentista va patir una agressió per part d'un home que lluïa simbologia neonazi

- Manifestants de Jusapol | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de novembre de 2018 a les 20:37
Actualitzat el 23 de novembre de 2018 a les 20:38
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 28 d'agost: 28 comarques en alerta per tempestes i forts ruixats
-
Societat Torna la mili? Per ara, no
-
Societat Restablerta l'alta velocitat entre Barcelona i Madrid després d'una hora suspesa per un incendi
-
Societat Recollida de firmes contra els canvis urbanístics per donar llum verda al Museu Thyssen a Barcelona
-
Societat Un treballador de la gelateria catalanòfoba de Gràcia denuncia que l'amo els prohibeix parlar en català
-
Societat Els minisupermercats es multipliquen a Barcelona: se n'han obert 1.250 en 10 anys