La Guàrdia Civil ha detingut 24 persones d’una organització internacional dedicada a introduir a Espanya begudes falsificades de tres marques de rom. L’operació s’ha desenvolupat a la província de Cadis, s’han intervingut més de 225.000 ampolles de rom falsificades, valorades en 3.500.000 euros.
Segons explica el cos policial, l’entramat empresarial produïa el licor a la República Dominicana, l’embotellava a Hondures i el retolava amb etiquetes falsificades procedents de la Xina. El gènere falsificat arribava procedent de dipòsits fiscals ubicats als Països Baixos i, un cop a Espanya, es comercialitzava a través de dipòsits fiscals i distribuïdores espanyoles. S’ha actuat sobre 21 d’aquestes distribuïdores, repartides a Còrdova, Badajoz, València, Màlaga, Barcelona, Madrid, Sevilla, Navarra, Bilbao i Huelva.
La investigació es va iniciar el febrer de 2019, quan la Guàrdia Civil va detectar a Cadis un establiment dedicat a la venda a l’engròs de begudes alcohòliques que tenia una partida d’ampolles de rom que semblaven falses. Després de comprovar-ne l’autenticitat amb pèrits de la marca de rom afectada i el laboratori del Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil, van poder confirmar que eren ampolles falsificades.
Els agents van detectar tot un entramat empresarial que, aprofitant els procediments legals establerts, aconseguien introduir les falsificacions en els dipòsits fiscals espanyols a través dels Països Baixos. El nivell de perfecció de les falsificacions els permetia eludir els controls fiscals fàcilment.
Els productes falsificats es distribuïen a diversos establiments de venda a l’engròs i al detall, que distribuïen l’alcohol per tota la geografia espanyola. Després de contactar amb l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF) es van intervenir 147.000 ampolles falsificades en un dipòsit fiscal dels Països Baixos que tenien destí a Espanya.
Per la seva banda, les autoritats hondurenyes van intervenir a Puerto Cortés dos contenidors carregats amb rom falsificat amb un valor estimat de 500.000 euros al mercat europeu, i que estava a punt per ser introduït a Europa amb el mateix mètode.
Al llarg de tota l’operació, la Guàrdia Civil ha investigat més de 500 empreses espanyoles, portugueses i holandeses.
Desarticulen una organització que va introduir 225.000 ampolles de rom falsificades a Espanya
Societat
El gènere arribava a través de dipòsits fiscals als Països Baixos i es comercialitzava a través de dipòsits fiscals i distribuïdores espanyoles
- Ampolles de rom falsificades intervingudes per la Guàrdia Civil -
- GC
ARA A PORTADA
-
-
Política Contenidors cremats i 18 detinguts l'endemà d'una Diada marcada per la forta presència de joves Neus Climent
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
Publicat el
23 de gener de 2021 a
les 11:30
Et pot interessar
-
Societat
Retards a l'R2 Sud i Regionals Sud per un robatori de cable a l'estació de França
-
Societat
Mor Carles Solà, exrector de la UAB i conseller d'Universitats en el primer tripartit
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
