Un equip multidisciplinari de la Universitat i l'Hospital universitari de Basilea ha descobert un medicament que, segons publica la revista Cell, pot arribar a aturar el procés de metàstasi. La propagació del càncer d'un òrgan afectat a altres punts de l'organisme és responsable de més del 90% de les morts per aquesta malaltia.
El fàrmac identificat per l'equip d'investigadors, dirigits per Nicola Aceto, ataca directament les cèl·lules que propaguen la metàstasi per aturar el procés que converteix en "incurables" els pacients que la pateixen. L'estudi ha descobert que la formació de metàstasi ve facilitada per canvis genètics clau que, un cop detectats, obren la porta a revertir la situació.
En el desenvolupament del projecte científic, es van provar gairebé 2.500 substàncies. "Estem intentant actuar de forma diferent als enfocaments estàndard. Busquem identificar medicaments que no matin les cèl·lules canceroses sinó que les desuneixen", explica el director.
Descobreixen un medicament que pot evitar la formació de metàstasi
Societat
El fàrmac ataca directament les cèl·lules que propaguen el càncer per desunir-les i aturar el procés
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
15 de gener de 2019 a
les 11:53
Et pot interessar
-
Societat
El català també necessita un lloc on viure
-
Societat
El Sindicat de Llogateres de Madrid titlla de «circ» la derogació dels decrets d’habitatge
-
Societat
El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte
-
Societat
La Xarxa Europea d'Igualtat Lingüística reclama que els algoritmes no «excloguin» l'ús del català
-
Societat
Educació mou fitxa per recuperar les colònies però no convenç els sindicats
-
Societat
Torna a funcionar l’R16 i els trens amb València després de l’aturada pel temporal
