La Policia Nacional ha detingut a l'extitular de l'Oficina del defensor del poble andalús José Chamizo per una denúncia per presumptes delictes d'agressions sexuals. Així ho ha avançat el Diario de Sevilla. Chamizo, sacerdot de 76 anys, ha negat el delicte, assegurant que la denúncia és falsa. La instructora ha acordat la seva posada en llibertat sense adoptar cap mesura cautelar.
L'arrest s'ha produït aquest dimecres a Sevilla. Durant les darreres setmanes els agents de la policia havien recopilat els testimonis de diversos joves immigrants marroquins que havien estat atesos per la fundació que presideix Chamizo. La denunciant és una treballadora d'aquesta fundació: Sevilla Acoge, una organització que atén menors i persones indigents que acaben a la presó.
En sortir de la declaració que ha prestat al Jutjat Número 5 de l'Audiència de Sevilla, Chamizo ha acusat la denunciant de ser una persona que ha estat llançant “calúmnies i faules” juntament amb un grup de treballadors de Sevilla Acoge que “es van inventar històries de contingut eròtic”.
José Chamizo va ser Defensor del poble andalús, una institució oficial del Parlament d'Andalusia, creada per protegir els drets i les llibertats dels andalusos, des de 1996 fins a maig de 2013. A més, presideix des de 2018 la Fundació Sevilla Acoge i va fundar l'ONG, Voluntarios de otro mundo, que atén menors i a indigents que acaben a la presó.