Dinamarca prohibirà la venda de tabac a tots els nascuts a partir del 2010. Aquesta és una de les mesures que inclourà la reforma sanitària que impulsa l'actual ministre de Salut, Magnus Heunicke, que ha assegurat que "estem preparats per prohibir-ne la venda a aquesta generació elevant gradualment l'edat mínima per poder-ne comprar".
Tal com recull el portal 324.cat, la llei danesa ja prohibeix la venda de tabac o cigarretes electròniques als menors de 18 anys, però malgrat tot un 31% dels joves entre 15 i 29 anys fuma. El ministre ha situat el tabaquisme i el consum d'alcohol com dos dels aspectes a millorar, ja que les assenyala com les "principals causes de la desigualtat en els anys de vida". Dinamarca és dels països del nord d'Europa que registra més consum d'alcohol i tabac entre els adolescents de 15 i 16 anys, segons l'informe del govern. A més, és la principal causa de càncer i provoca 13.600 morts cada any.
L'objectiu, doncs, és que cap persona nascuda a partir del 2010 comenci a fumar o faci servir altres productes de nicotina, amb una "visió clara d'un futur 100% lliure de nicotina".
L'Organització Mundial de la Salut ha aplaudit aquest gest de Dinamarca, i espera poder treballar conjuntament per crear "generacions lliures de tabac" a partir d'ara.
Dinamarca vol prohibir la venda de tabac als nascuts a partir de 2010
Societat
L'objectiu és crear una "generació lliure de nicotina"
ARA A PORTADA
-
Política El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
26 de març de 2022 a
les 16:51
Et pot interessar
-
Societat
Educació mou fitxa per recuperar les colònies però no convenç els sindicats
-
Societat
Els robatoris de coure han provocat 15.000 minuts de retard a Rodalies al setembre
-
Societat
Canvis a la zona blava i verda: es pagarà més segons la mida del cotxe?
-
Societat
Mor una dona de 76 anys atropellada per un camió de la neteja a Gràcia
-
Societat
Carme Junyent i Oriol Domènec, Medalles d'Honor Creu de Santa Eulàlia del Consell de la República
-
Societat
El pes del català com a llengua habitual torna a caure a Barcelona
