Nou cas de discriminació lingüística, en aquesta ocasió a l'aeroport de Palma. Era el passat 15 de novembre quan una parella va contactar amb Airport Parking Mallorca per demanar el servei de recollida de passatgers, necessari per accedir al vehicle aparcat a les instal·lacions de l'empresa. Si bé van començar parlant en català, van haver de canviar l'idioma al castellà perquè si no no serien atesos.
Una pràctica obligada i que, per desgràcia, és cada cop més habitual. Però tot plegat va empitjorar quan la parella va arribar a les oficines per gestionar el pagament i recollir les claus del vehicle. Llavors van trobar-se que la recepcionista va ignorar-los quan li parlaven en català. Finalment, va fer cas a la parella, però va demanar-los repetir les dades en castellà.
Davant la desesperació, la parella va accedir i la resposta de la recepcionista va ser la següent: "Ara sí que parles en castellà? Som a Espanya i la llengua oficial és l'espanyol". La treballadora fins i tot va admetre que havia estudiat a Mallorca i que entenia i parlava perfectament la llengua. Altre cop va recordar que el castellà és llengua oficial i que no volia que ningú "li imposés" el català.
La parella ha denunciat els fets davant Plataforma per la Llengua, que ara ha fet públic el cas. L'entitat recorda que aquests fets vulneren els drets lingüístics que apareixen a l'Estatut de les Illes Balears, i que estableix la cooficialitat del català i el castellà. A banda, la llei balear de protecció dels consumidors recorda que les "conductes discriminatòries" són una infracció en matèria de consum.
És per això que Plataforma per la Llengua demana a Airport Parking Mallorca i a les autoritats balears que investiguin els fets, se sancioni els responsables i que treballin per evitar noves discriminacions per motius lingüístics. En paral·lel, l'entitat insisteix en la necessitat d'una llei a les Illes que garanteixi el dret dels consumidors a ser atesos en català.