
Andreas Lubitz
La segona caixa negra de l'avió de Germanwings confirma que el copilot, Andreas Lubitz, va estavellar l'avió de forma voluntària i revela que va accionar diverses vegades el control perquè descendís més ràpid. La informació l'ha fet pública l'Oficina d'Investigació i Anàlisi d'Accidents d'Aviació Civil de França (BEA).
En el comunicat de l'entitat es detalla que Lubitz va utilitzar el pilot automàtic per fer descendir l'aeronau una altura de 100 peus. Després d'aquest primera acció el copilot va canviar la configuració del controlador per augmentar la velocitat del vehicle.
En aquests moments la BEA continua analitzat la informació de la segona caixa negra, trobada aquest dijous a la tarda. Aquest dispositiu és la que conté tots els paràmetres de vol, que ajudaran a determinar amb precisió què va passar durant el trajecte.
La primera caixa que van trobar, just el mateix dia de l'accident, era la que contenia el so ambient de la cabina, i és la que ha permès determinar que el pilot responsable del vol va deixar el comandament a Andreas Lubitz durant uns instants. Quan va voler tornar a la cabina, el copilot l'havia tancat i havia iniciat la maniobra de descens, que va acabar fent estavellar l'avió als Alps.

La segona caixa negra de l'avió de Germanwings. Foto: BEA

La segona caixa negra, trobada aquest dijous als Alps francesos. Foto: BEA