El decret de pobresa energètica, la trobada entre Puigdemont i Iglesias i les altres notícies destacades del dia (8/4/2016)

Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 20:00

Carles Puigdemont i Pablo Iglesias, al Palau de la Generalitat. Foto: EFE

Pablo Iglesias: «Hem defensat a tot arreu un referèndum a Catalunya». Pablo Iglesias ha afirmat aquest divendres que “si hi ha noves eleccions, sortirem a guanyar-les”. El líder de Podem s’ha entrevistat amb el president de la Generalitat l’endemà de la reunió tripartita (PSOE, Podem i Ciutadans) celebrada per desbloquejar l’impàs polític a Espanya i que va acabar com el rosari de l’aurora. Iglesias ha dit que la trobada amb Puigdemont ha estat molt cordial i que ell s’ha ratificat en el que Podem empre ha dit, que “la societat catalana ha de decidir”. “Hem defensat a tot arreu un referèndum a Catalunya”, ha dit. “Ho hem defensat a Catalunya, però també a Madrid i on ha calgut, i no és fàcil”, ha dit tot negant que la defensa del dret a decidir hagi estat “tàctica”.

El Tribunal Constitucional també tomba el decret de pobresa energètica. El Tribunal Constitucional ha anul·lat la part del decret de pobresa energètica que garanteix el subministrament d'electricitat i gas a les famílies vulnerables que no puguin pagar les factures. La sentència estima part del recurs interposat pel govern espanyol contra el Decret-llei del 23 de desembre, que modificava la normativa 22/2010 del codi de consum de Catalunya. 

El govern espanyol posa al punt de mira la nova moció rupturista del Parlament. El govern espanyol ja ha posat al punt de mira la moció rupturista aprovada al Parlament per refermar la declaració d'inici del procés del 9-N. El Ministeri de Justícia ja ha donat instruccions a l'Advocacia de l'Estat perquè "analitzi" de cara a una possible impugnació al Tribunal Constitucional.

Josep Garganté, acusat de coaccions, no dimitirà tot i les peticions de l'oposició. El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Barcelona Josep Garganté ha volgut deixar clar que no dimitirà, que no se'n penedeix de res i que tornaria "a fer el mateix", després que des de l'oposició s'hagi demanat la seva dimissió perquè un jutjat l'ha enviat a judici el 22 d'abril per coaccionar pressumptament un metge del Centre Peracamps, al barri del Raval.

Detingut Mohamed Abrini, còmplice de Salah Abdeslam als atacs de París. El presumpte còmplice de Salah Abdeslam en els atemptats de París Mohamed Abrini, buscat des de llavors per les autoritats de França i Bèlgica, ha estat detingut aquest divendres segons informa la cadena  VRT. Alguns mitjans belgues informen que podria ser el "terrorista del barret" dels atacs a Brussel·les.