La dona, una funcionària d'Ensenyament, de 61 anys, va ser trobada sense vida i amb diverses ferides d'arma blanca, al seu pis de Lleida, el 17 de febrer d'aquest 2017.
Segons Segre aquest dijous, el detingut treballa com a instal·lador de fibra òptica. L'arrestat, hauria acudit aquella mateixa setmana a l'habitatge de la dona per dur a terme la instal·lació de la xarxa de fibra òptica i haurien intercanviat els telèfons per si tenia algun problema amb la instal·lació.
Tot i que el dia del crim el detingut no va anar a treballar, els Mossos van corroborar que l'home va ser per les immediacions del carrer Acadèmia gràcies a l'enregistrament de càmeres de seguretat i la geolocalització del seu mòbil. A més, el seu número figurava en el registre de trucades del telèfon de la víctima.
Això explicaria perquè els Mossos no van trobar la porta de la víctima forçada. La dona vivia sola al tercer pis del número 12 del carrer Acadèmia de la capital del Segrià i tenia la seva mare, malalta d'Alzheimer, ingressada en una residència.
Precisament, va ser el personal de la residència qui aquell divendres va trucar als Mossos perquè la víctima no havia anat a buscar la seva mare, com acostumava a fer, per anar a passar el cap de setmana amb ella. La mare era la seva única família pròxima ja que el seu pare va morir fa uns anys, mai es va casar i no tenia fills ni germans. La dona treballava des de l'any 1977 als serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, tot i que era originària de la localitat de Vallobar, a Osca, i era la responsable de l'arxiu definitiu del departament.