El preu mitjà de la llum pujarà lleugerament aquest divendres i se situarà en els 215,86 euros MWh davant els 212,98 euros d'aquest dijous, segons l'Operador del Mercat Ibèric d'Electricitat (OMIE). D'aquesta manera, se situa per segon dia aquest any per sobre els 200 euros després que durant aquestes festes de Nadal el preu mitjà de la llum se situés en general més a prop dels 100 euros.
La franja més cara es va situar entre set i vuit del vespre, amb 260 euros MWh, mentre que la franja més barata serà entre les cinc de la matinada i les sis del matí, amb 162,8 euros MWh. Si es compara amb els preus de fa un any, els 215,86 euros MWh superen en un 142% els 88,93 euros MWh del 7 de gener del 2021.
L'escalada de preus de la llum s'explica per l'encariment del preu del gas i el petroli, els drets d'emissions de CO2 i els problemes per posar en marxa el gasoducte Nord Stream 2, que han portat els valors que es paga per l'electricitat al mercat majorista a valors mai vistos. El pic més elevat registrat del preu de la llum va ser el 23 de desembre, quan va arribar als 383,67 euros.
El preu mitjà de la llum es manté per sobre dels 200 euros
La franja més barata serà entre les cinc de la matinada i les sis del matí
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de gener de 2022 a
les 17:21
Et pot interessar
-
Societat
El SEPC convoca vaga d'estudiants el 20 de març per donar suport a les reivindicacions del professorat
-
Societat
L'entorn de les Tres Xemeneies inclourà un gran parc urbà i més de 1.700 nous habitatges
-
Societat
«L'esport és un espai com cap altre per preservar una llengua»
-
Societat
Un cens públic dels edificis que fan la vida impossible als sensesostre: nova proposta sobre la taula de Collboni
-
Societat
«Dir que Barcelona és una ciutat perillosa no s'aguanta per enlloc»
-
Societat
Un estudi català descobreix un medicament que millora la supervivència de la fibrosi pulmonar idiopàtica
