Els desallotjats de Poblenou abandonen l'església de Sant Bernat Calbó

Publicat el 27 de juliol de 2013 a les 19:40
Un dels ocupants de la nau, abandonant-la a instàncies dels Mossos. Foto: Jordi Borràs/Nació Digital.

La cinquantena de persones desallotjades dimecres passat de les naus del número 127 del carrer Puigcerdà del Poblenou de Barcelona que s'havien tancat a l'església de Sant Bernat Calbó han decidit abandonar l'edifici. Ho han acordat en una assemblea que s'ha celebrat aquest dissabte a la tarda, segons ha explicat a l'ACN el president de l'associació de veïns del Poblenou, Manel Andreu. En un principi s'havia acordat fer una manifestació pels carrers del barri amb l'objectiu de denunciar la situació que travessen, però finalment l'opció s'ha desestimat pel cansament que acumulen els afectats.
 
Andreu ha explicat que bona part del col·lectiu té plaça per dormir a una pensió assignada per l'Ajuntament, i la majoria ha decidit marxar. Queda un petit grup, però, que no tenen el problema solucionat, i se'ls ha instat a adreçar-se a les dependències municipals que hi ha al carrer comerç.
 
A l'assemblea també s'ha decidit habilitar un punt d'informació al centre popular del barri Flor de Maig, i s'ha convocat una assemblea per a principis de setembre per fer seguiment de la problemàtica.
 
El que sí es manté és el sopar que s'havia convocat a l'Hort dels Indignats, un hort urbà ocupat situat molt pròxim a l'església on la cinquantena de persones en situació administrativa irregular han passat els darrers dies.