Els dos últims CDR investigats en el marc de l'Operació Judes ja han sortit de la presó de Soto del Real després de fer efectiu el pagament de la fiança. En el cas d'Alexis Codina és de 10.000 euros i en el de Ferran Jolis de 5.000.
L'Audiència Nacional va decretar aquest dijous la seva llibertat sota fiança, però problemes amb les gestions han comportat que hagin passat una nit més a la presó. Segons Alerta Solidària, que exerceix la seva defensa, el manament del seu alliberament estava a punt des de les dues de la tarda, però els dos detinguts no han estat posats en llibertat fins al vespre.
L'Audiència ha fixat una fiança més alta per Codina perquè el considera part del "grup productor" de l'anomenat Equip de Resposta Tàctica (ERT). Un grup que, segons el sumari judicial, serà l'encarregat d'elaborar explosius. La sala penal de l'Audiència, però, considera provat que cap dels materials manipulats per Codina pot considerar-se explosiu. De fet, l'obertura del sumari judicial ja permetia comprovar que la Guàrdia Civil no va trobar explosius en cap dels escorcolls.
Amb aquests dos últims alliberaments només queden empresonats dos dels nou CDR detinguts el 23 de setembre, Jordi Ros i Germinal Tomàs, que el jutge d'instrucció també considera part del grup productor. David Budria i Clara Borrero van ser posats en llibertat amb càrrecs el 24 de setembre, mentre que Txevi Buigas, Xavier Duch i Eduard Garzón van ser alliberats després de pagar cadascun una fiança de 5.000 euros el 20 de desembre.
Els dos CDR que han pagat la fiança ja han sortit de la presó
Societat
Alexis Codina i Ferran Jolis ja són fora de Soto del Real
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
27 de desembre de 2019 a
les 19:58
Et pot interessar
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
