La transició energètica és l'única manera per fer front a l'escalfament global. El transport públic és una solució a aquest problema. I si a més, el transport públic és elèctric, molt millor. És el cas de Barcelona, on cada vegada hi ha més autobusos elèctrics. Aquests tenen un funcionament completament diferent dels autobusos convencionals. No s'hi ha de posar benzina sinó que s'han de carregar
A Barcelona hi ha diverses estacions de càrrega per la quantitat creixent d'autobusos elèctrics. Aquests autobusos amaguen una sèrie de curiositats com els que ha penjat el compte @todoelectricos a Instagram. En un vídeo explica el sistema de càrrega ràpida que tenen els autobusos de la ciutat comtal. Amb una potència de fins a 500 kW, es permet carregar un autobús fins a un percentatge d'entre el 70 i el 90% de la bateria en menys de deu minuts. Quan arriba a l'estació de càrrega, l'autobús aixeca un pantògraf. Una espècie d'apèndix a la part superior del vehicle que el connecta a l'estació de càrrega. "Podria ser a la inversa", explica el vídeo, "podria ser l'estació de càrrega la que desplagués un sistema per connectar-se al bus, però hi hauria més riscos".
En cas d'avaria del sistema, quedaria anul·lada una estació de càrrega, la qual dona servei a molts busos. En canvi, de la manera actual, s'ha d'arreglar un sol bus i la resta es poden seguir carregant. Aquest sistema també es fa servir a les nits a una potència molt més baixa, de 50 kW. Això fa omplir la bateria completament. El resultat d'aquests sistemes són autobusos que poden funcionar de forma autònoma entre 16 i 18 hores cada dia.