El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha negat dimarts que els Mossos d'Esquadra estiguin elaborant un cens o base de dades de les dones musulmanes que vesteixen burca o nicab. Segons ell, "allò que fa la policia catalana en l'àmbit dels radicalismes, igual com fan totes les policies europees, és una relació d'indicadors que podrien assenyalar-nos processos de radicalització". "En cap cas hem fet un cens ni una base de dades, només tenim uns indicadors perquè la policia de proximitat tingui informació d'aquests fenòmens", ha assegurat.
El titular d'Interior ha assegurat que "no es tracta de criminalitzar ningú, sinó d'estar atents i amatents a allò que passa al nostre entorn i aquí hi ha un risc objectiu de radicalització en determinats àmbits del món islàmic i, per tant, nosaltres tenim l'obligació i la voluntat d'estar atents". Segons Espadaler, els indicadors -entre els quals ha explicat que s'hi troba la vestimenta- serveixen a la policia catalana per "detectar" on es poden donar processos de radicalització.
A més, el conseller ha explicat que els documents interns amb els quals treballa la policia catalana serveixen per "donar formació als agents que treballen en l'àmbit de proximitat perquè tinguin coneixement d'un fenomen que ha estat sobrevingut i no coneixien".
Espadaler nega que hagi «cap cens» de dones que vesteixen burca o nicab
El conseller d'Interior explica que compten amb un seguit d'indicadors, entre els quals s'hi troba la vestimenta, "que podrien assenyalar processos de radicalització"
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’agost de 2013 a les 18:58
Et pot interessar
-
Societat Quants diners et treuen de la nòmina si fas vaga?
-
Societat Més d'un centenar de persones tallen els accessos a la Zona Franca amb motiu de la vaga per Palestina
-
Societat La «mataiaies» de Catalunya detinguda per l'assassinat d'una dona gran a Galícia
-
Societat El temps d'aquest dimecres 15 d'octubre: més sol, però les pluges no fan net
-
Societat Així ha estat la desfilada inaugural de la 080 Barcelona Fashion Week
-
Societat Una de les principals cadenes europees de tèxtil incorpora el català: «S'ha fet pregar»