[noticiadiari]2/262732[/noticiadiari]
A través d'un comunicat recent, la tecnològica ha precisat que, en el fons, la seva reacció simplement respon al que veritablement volen els seus usuaris i usuàries, i això és "que els productes i serveis que fan servir online siguin segurs i estiguin protegits". Per això, han reblat, han invertit en "tecnologia i eines per protegir" els i les clientes "d'amenaces a la seguretat", i posen com a exemple el correu brossa, estafes de phishing i segrest de comptes.
L'autenticació en dos factors és clau
No obstant això, el que ha especificat Google és que totes aquestes proteccions en què ha estat treballant queden en un no res si hi ha una inactivitat igual o superior als dos anys. "Aquesta mena de comptes acostumen a dependre de contrasenyes antigues o reutilitzades que poden ser vulnerables, ja que no han configurat l'autenticació en dos factors", han argumentat. Per combatre això, la companyia ha actualitzat la seva política d'inactivitat i, com a resultat arriba el fet que comencin a esborrar comptes a partir d'aquest mateix 1 de desembre.[noticiadiari]2/265288[/noticiadiari]
Així, si aquest és el teu cas, si no has fet servir o iniciat sessió en un compte de la companyia durant, almenys, dos anys, se t'eliminarà automàticament i el contingut que hi emmagatzemaves -inclòs tot allò que tenies al Gmail, Drive, Docs, Calendar, Meet o Google Photos- s'haurà perdut al núvol. En aquest sentit, però, cal remarcar que la mesura només s'aplicarà a comptes personals, en cap cas a aquells que formin part d'organitzacions, com podria ser el cas d'una empresa o escola.
[plantillavirals]