L'aerolínia Iberia limitarà els preus dels vols entre Madrid i Andalusia després de la tragèdia pel xoc entre dos trens Iryo i AVE a Toledo fins al pròxim 8 de novembre. Segons ha explicat la companyia en un comunicat, tots els bitllets d'avió amb origen o destinació Andalusia tindran un cost màxim de 99 euros. Pel que fa a la tarifa business, aquest topall ascendeix fins als 149 euros.
D'altra banda, l'aerolínia ha decidit augmentar un 20% la capacitat dels trajectes per “donar resposta a l’increment de demanda” arran del sinistre, que ja ha deixat almenys 68 morts. En total, hi haurà 520 seients addicionals i dos vols que no estaven previstos. En concret, la companyia ha afegit una connexió addicional entre Madrid i Màlaga aquest dimecres, amb sortida de la capital espanyola a les 20 hores i tornada a les 22 hores. També ha activat flexibilitat per tots aquells passatgers que tinguessin previst volar i hagin vist alterat el viatge per l’accident de tren d’aquest dimecres.
“Quan hem tingut constància del que havia passat, Iberia, Iberia Express i Air Nostrum hem fixat un preu màxim a tots els vols entre Madrid i Sevilla, Màlaga, Jerez de la Frontera, Almeria i Granada fins al 8 de novembre”, han dit en un missatge a X responent a preguntes sobre preus elevats dels bitllets.
Quant costaran els bitllets?
En concret, els vols entre Madrid i Andalusia tindran un cost màxim de 99 euros per a la tarifa turista i de 149 per a la business. Aquests topalls es mantindran, de moment, fins al pròxim diumenge 8 de novembre. Per la seva banda, Renfe ha bloquejat la venda de bitllets entre la capital madrilenya i andalusa fins al 13 de desembre, i Ouigo ha cancel·lat també els trens entre aquestes ciutats almenys fins al 2 de novembre.


