Ja són 14 les comarques en alerta per temperatures extremes

Protecció Civil activa el pla Procicat per onada de calor davant la previsió de temperatures extremes durant dimarts i dimecres

  • Sortida del sol a Barcelona -
Publicat el 11 de juliol de 2022 a les 17:09
L'onada de calor que afectarà tot Catalunya aquesta setmana serà especialment intensa a les comarques d'interior. Per aquest motiu, ja són fins a 12 les comarques que estan en alerta per les temperatures extremes que s'hi viuran aquest dimecres. De fet, ja durant el dimarts, aquest perill que marca el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) se situa al Segrià, la Noguera, el Pla d'Urgell, les Garrigues, el Pallars Jussà, l'Alt Urgell, el Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça.

De cara al dimecres i dijous a la tarda, el perill passarà d'alt a molt alt -el nivell de més gravetat- al Segrià, les Garrigues, el Pla d'Urgell, l'Urgell, la Segarra i la Noguera. El perill alt serà al Solsonès, l'Alt Urgell, el Pallars Jussà, la Terra Alta, la Ribera d'Ebre, el Priorat, el Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça. A la resta del país la calor també serà protagonista però, per ara, no es troben en alerta per temperatures extremes.
 

Tot i que el pic de temperatura es viurà previsiblement el dimecres i el dijous, l'onada de calor afectarà el país durant tota la setmana. La previsió a set dies que ha emès el Meteocat apunta que se superaran els 40 graus, especialment en les comarques de l'interior.

En aquest sentit, Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest diumenge el Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per onada de calor davant la previsió de temperatures extremes a partir de dimarts. El pla Infocat es manté en prealerta per elevat risc d’incendis, i demana extremar les precaucions prop de zones forestals. D’altra banda, el departament de Salut ha posat el pla d'actuació per prevenir els efectes de les possibles onades de calor sobre la salut en fase 2.
 

S’ha demanat als ajuntaments que habilitin llocs frescos o sales amb aire condicionat en cas que sigui necessari el seu ús i es tingui especial vigilància de les persones majors de 75 anys sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure i persones amb malalties cròniques. Així, recorda la importància d’hidratar-se molt sovint i evitar fer esport intens a les hores de més calor. 

[plantillavirals]