La central nuclear d’Ascó I ha notificat al Consell de Seguretat Nuclear una parada no programada a la Unitat 1 a les 4:45 hores d'aquest dissabte a la matinada per substituir una vàlvula de seguretat situada a l’aspiració d’una bomba que pertany al tren A del sistema d’extracció de calor residual. Aquesta intervenció requereix una aturada prèvia del reactor.
Segons l'Associació Nuclear Ascó-Vandellòs II (ANAV), “la incidència no ha tingut conseqüències per les persones ni pel medi ambient”. Per ara Ascó I es manté en “mode d’operació de parada en calent i, un cop s'hagi fet la substitució, es tornarà a sincronitzar amb la xarxa elèctrica”.
La central nuclear Ascó I registra una parada no programada per substituir una vàlvula de seguretat
Es tornarà a connectar a la xarxa elèctrica quan acabi l’operació
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 05 de setembre de 2020 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona