El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha explicat aquest dimecres que "segurament la combinació que més protegeix de la Covid és haver passat la malaltia, perquè és quan s'aconsegueix una resposta immunitària més potent, i rebre després la dosi de reforç de la vacuna".
De fet, en aquesta cinquena onada de la pandèmia no ha ingressat a les UCI dels hospitals catalans ningú amb aquestes característiques. Ara hi ha 212.000 persones menors de 45 anys que han passat la malaltia i que ja poden rebre una dosi, i des de Salut criden aquestes persones a passar pel punt de vacunació.
Inicialment Salut marcava un termini de sis mesos entre el moment en què una persona passava la malaltia i rebia la vacuna. Des de l'agost, n'hi ha prou que passin dos mesos. Aquest temps d'espera s'aplicava perquè hi havia poques dosis i "no perquè estigués contraindicat", ha detallat el conseller.
Argimon alertat que encara no s'ha vacunat un milió de catalans menors de 45 anys i ha assegurat que "ara és el moment" de fer-ho. L'objectiu per a aquest mes de setembre, ha destacat, és administrar dos milions de dosis per poder garantir un retorn segur a l'activitat laboral i escolar.
En aquesta cinquena onada han acabat a l'hospital 2.600 menors de 40 anys i ara mateix hi ha 106 pacients a les UCI d'aquesta franja d'edat, que preocupa pel risc de patir una malaltia greu. El perfil habitual de no vacunat és el de qui no dona "tota la importància que requereix la malaltia" perquè "ha tingut al voltant casos amb pocs símptomes".
Cabezas ha advertit de com és d'errònia aquesta percepció perquè la Covid "en totes les edats pot tenir moltes complicacions" i derivar en un ingrés a l'UCI o "patir una Covid persistent".
[h3]Trucades per convèncer els reticents[/h3]
En les pròximes setmanes Salut farà un milió de trucades entre els menors de 45 anys sense protecció per convèncer-los de passar pel punt de vacunació. "Si vols fer una vida el més normal possible i no vols perdre dies de feina, per tenir la màxima llibertat possible, vacunat', serà el missatge que se'ls transmetrà, tal com ha explicat la secretària de Salut Pública.
[plantillacoronavirus]
La combinació més segura: haver passat la Covid i tenir una dosi de vacuna
Argimon crida els que han passat la malaltia a rebre la punxada per protegir-se
- Josep Maria Argimon, en una imatge d'arxiu. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
«L'any vinent hi haurà novetats en ajuts de lloguer als joves de Barcelona» Ferran Casas i Manresa | David Cobo
-
La recepta d'Illa contra Aliança Catalana: cos a cos al Parlament i més diners als barris Bernat Surroca Albet
-
La lletra petita de les noves multes a Barcelona: anar sense samarreta, pagar un massatge o beure al carrer David Cobo
-
Govern i entitats activen un local perquè hi dormin desallotjats del B9 a partir de diumenge a la nit Redacció
-
- Jordi Velert Irles
- Exredactor de Nació
Publicat el 01 de setembre de 2021 a les 12:27
Et pot interessar
-
Societat
El Molino anul·la activitats per problemes d'insonorització
-
Societat
La fira de Santa Llúcia de Barcelona, més de 200 anys mantenint l'esperit nadalenc
-
Societat
Quants diners em poden tocar si tinc la Grossa a la Loteria de Nadal
-
Societat
Mor Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística, als 87 anys
-
Societat
Mor una noia de 20 anys atropellada mentre anava en patinet per Sant Cugat
-
Societat
Salut prorrogarà 15 dies més l'obligatorietat de la mascareta a centres sanitaris i residències
