La distracció al volant, primera causa d'accidentalitat a Barcelona

El 2015 es tanca amb 27 víctimes mortals, quatre menys que el 2014 | La Guàrdia Urbana va intervenir en 9.095 accidents amb víctimes al llarg de l'any passat

14 de gener de 2016, 14:13
Actualitzat: 14:13h
La principal causa d'accidents de trànsit a la ciutat de Barcelona són les distraccions al volant, segons el balanç d'accidentalitat referit a l'any 2015, un fet que coincideix amb l'anàlisi feta també des del RACC i assumida pel Servei català de Trànsit, que situa la manca d'atenció al volant com el primer factor d'accidentalitat, un fet que per als experts té molt a veure amb l'ús del telèfon mòbil i en concret amb aplicacions com el WhatsAPP.

Precisament, enguany hi ha hagut un augment de l'accidentalitat, amb un total de 9.095 accidents amb víctimes en els que ha hagut d'intervenir la Guàrdia Urbana de Barcelona, una xifra sensiblement superior a la del 2014, quan hi va haver 8.764. Amb tot, cal apuntar que la xifra de víctimes mortals ha minvat, passant dels 31 morts del 2014 als 27 del 2015, i també han disminuït els lesionats greus, passant de 251 a 199.

En aquest aspecte, la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal ha volgut recordar que aquestes xifres de reducció "són bones però no suficients", ja que l'objectiu del consistori es que "no hi hagi ni un sol mort a la ciutat", raó per la qual l'equip de govern d'Ada Colau estudia posar en pràctica un seguit de mesures per reduir l'accidentalitat, incloent campanyes informatives, mesures per prevenir la sinistralitat entre els motoristes i la millora de la infraestructura per a bicicletes.

En tot cas, la xifra de víctimes mortals, que s'ha reduït considerablement des del 1990 fins a l'actualitat, és la segona més baixa d'aquest recompte històric, ja que l'any 2013 es van registrar 22 morts, i contrasta amb l'augment de morts a les carreteres catalanes durant el passat any. Pel que fa a la tipologia de víctima mortal, el major nombre correspon als motociclistes, 17, seguit per vianants, 6; conductors de turisme, 2 i passatger de turisme. Al llarg del 2015 no va haver cap ciclista mort.

La xifra revela que els motoristes són el col·lectiu més perjudicat, pel qual caldrà implementar noves mesures de protecció. Per districtes, el que registra més accidents en general és l'Eixample i el que menys Gràcia, per bé que el comissionat de Seguretat, Amadeu Recasens ha volgut puntualitzar que cal tenir en compte en quins districtes es concentra el gruix del trànsit a la ciutat.

Així mateix, ha indicat que els principals punts de concentració d'accidents són les cruïlles del carrer Aragó amb passeig de Gràcia, Diagonal i passeig de Sant Joan, tot i que assenyalant que "no són punts per crear alarma", ja que és precisament la gran concentració de circulació el que fa que aquí hi hagi més accidents que en altres llocs.
Arxivat a