L'última setmana de novembre ha començat amb pluja i una baixada de temperatures. Un front que està entrant per Ponent ha provocat aquesta davallada en els termòmetres, que es mantindran baixos entre avui i dimarts. Les pluges han estat protagonistes aquest matí, però han estat de poca consideració. Fins al migdia s'esperen precipitacions a qualsevol punt del territori.
Fins a mig matí el cel estarà molt ennuvolat o cobert per bandes de núvols alts i mitjans. A partir de llavors, la nuvolositat minvarà, si bé durant la resta de la jornada encara hi haurà algunes bandes de núvols alts i mitjans que circularan de nord a sud del territori i que deixaran el cel poc o mig ennuvolat. A partir de la tarda les pluges es restringiran al vessant nord del Pirineu. S'acumularan quantitats poc importants en general.
A més, el Servei Meteorològic de Catalunya, ha emès avisos per vent, durant tot dilluns, a la Terra Alta, Baix Ebre i el Montsià. A partir del migdia, l'alerta s'estendrà al Ripollès, Berguedà, Solsonès, Alt Urgell, Cerdanya, Pallars Sobirà, Pallars Jussà, la Vall d'Aran i Alta Ribagorça.
A partir de la tarda, l'avís passarà a ser de perill alt en diverses d'aquestes comarques i s'afegiran d'altres, però amb perill moderat. Seran el Vallès Oriental, Osona, la Selva, la Garrotxa i l'Alt Empordà ampliaran l'àrea d'avisos per aquest vent.
La cota de neu se situarà entorn dels 1.200 metres, si bé puntualment podrà baixar fins als 1.000 metres durant la tarda i vespre. S'espera que de cara a dimecres, repunti el termòmetre i el sol s'imposi a bona part del territori.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R-OcVgF4HCE[/youtube]
La pluja i el vent, protagonistes aquest dilluns
Societat
Les precipitacions s'aniran restringint al vessant nord del Pirineu a partir de la tarda
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
26 de novembre de 2018 a
les 09:44
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
