L'estudi del càncer fa anys que està damunt la taula. Detectar-ne les causes és fonamental per a la comunitat científica, i fa anys que aquesta intenta demostrar que hi ha una relació entre ser alt i desenvolupar aquesta malaltia. Sembla que ara s'ha fet un pas endavant: segons un estudi publicat a la revista Proceedings, de Royal Society B, per cada deu centímetres d'alçada, el perill creix aproximadament un 13% per als homes i un 11% per a les dones. I no només en les persones es dona una relació com aquesta: les races de gos més grans també registren un major risc de desenvolupar un càncer.
L'estudi, fet pel professor de biologia de la Universitat de Califòrnia a Riverside Leonard Nunney, diu que la raó d'aquesta afirmació rau en el teixit: a major nombre de cèl·lules, més probabilitat de donar-se mutacions. El melanoma (càncer de pell) va demostrar que sí que tenia una relació estreta amb l'alçada.
Fins ara, la comunitat científica havia donat com a explicacions que les hormones del creixement o els factors ambientals contribuïen al desenvolupament d'aquesta malaltia. Nunney ha trencat amb aquesta perspectiva i afirma que tot podria ser qüestió d'alçada. Malgrat això, el biòleg diu que les diferències d'alçada aparentment no responen en la seva totalitat a la pregunta de per què els homes tenen major risc que les dones a l'hora de contraure més tipologies de càncer. Resulta que dels 18 càncers registrats en ambdós sexes, només el de pàncrees, esòfag, estómac i boca/faringe no van registrar un augment significatiu pel que fa a l'alçada tant en homes com en dones.
Les persones altes tenen més risc de patir càncer
Una investigació assenyala que, per cada deu centímetres més d'alçada, la probabilitat de desenvolupar la malaltia creix vora el 10%
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’octubre de 2018 a les 17:49
Et pot interessar
-
Societat Treballen en un incendi a una nau d'un polígon industrial a Vic
-
Societat Detenen a dos lladres que intentaven robar en una joiera de Sarrià disfressats de dona
-
Societat La tasca del projecte lingüístic Xerrem Junts: «Quan arribes a un país estranger, el primer és integrar-se, per això, estic aprenent català»
-
Societat Activistes pro-Palestina recorden a Barcelona els 18.000 infants morts a Gaza
-
Societat El veïnat de Gràcia treballa a contrarellotge per enllestir els guarnits dels carrers
-
Societat Objectiu «expats»: la via no convencional de l'Ateneu per fer que els nouvinguts parlin català