
Les últimes pluges han fet créixer el cabal del riu Fluvià fins als 180 m3/s al seu pas per Esponellà, segons dades de l'Agència catalana de l'Aigua. El riu Besòs ha arribat a un cabal màxim de 150 m3/s a Santa Coloma de Gramenet, el Ter ha assolit un augment de cabal fins a 150 m3/s a Torroella de Montgrí i 115 a Ripoll.
Protecció Civil ha alertat de l'augment del cabal d'aquests rius i demana extrema la prudència en les zones inundables. Des de la mitjanit passada i fins aquest migdia s'han registrat precipitacions destacables, per exemple a la Vall d'en Bas s'han recollit 119 litres acumulats, a Molló les pluges han deixat 117 litres, a Girona, 116, a Tarragona, 107, i a Cruïlles, 105 litres.
Segons les previsions meteorològiques, les pluges persistiran durant aquesta tarda i la pròxima nit i de cara a aquest dimarts al matí quedaran restringides a les comarques del nord i nord-est.