L'Institut Municipal d'Ocupació (IMO) ha gestionat 245 ofertes laborals aquesta primers 7 mesos de 2014 i ha seleccionat 214 persones que s'han incorporat al mercat de treball. Ho ha explicat el tinent d'alcalde i regidor d'Ocupació, Rafael Peris, que ha afegit que, com a organisme autònom de l'Ajuntament de Lleida, l'IMO té l'objectiu de millorar la formació i l'ocupabilitat de les persones i de les empreses, tant a la ciutat de Lleida com a la seva àrea d'influència socioeconòmica. Peris s'ha referit a les xifres que va registrar l'IMO l'any 2013. Entre els resultats obtinguts, destaquen les 4.531 persones ateses o les 348 persones que van poder ser col·locades.
Peris ha afegit que a través d'aquest organisme autònom es promou la signatura d'acords i de convenis amb entitats locals i administracions i també l'esperit emprenedor. Entre les línies estratègiques de l'IMO, hi ha l'aproximació de l'oferta i la demanda de treball, amb accions que millorin l'accés dels treballadors a un lloc de treball adient a les seves competències professionals i laborals, o el treball actiu perquè la igualtat d'oportunitats sigui una pràctica habitual dels agents econòmics i socials.
L'IMO és agència de col·locació des del setembre 2012 i els serveis que ofereix es dirigeixen principalment a tres col·lectius. Per una banda, persones aturades, amb orientació professional, cursos de formació ocupacional subvencionats, intermediació laboral, cursos de millora professional, integració laboral de persones amb algun tipus de discapacitat i informació per a l'autoocupació; per una altra, treballadors en actiu, amb cursos de formació contínua i de millora professional i intermediació laboral per a la millora d'ocupació i, finalment, a empreses, amb formació contínua, gestió d'ofertes de treball i promoció empresarial.
L'Institut Municipal d'Ocupació de Lleida facilita la col·locació de 214 persones
L'objectiu d'aquest organisme autònom de l'Ajuntament de Lleida és la millora de la formació i de l'ocupabilitat de les persones i les empreses
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juliol de 2014 a les 15:47
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures