El ministeri de Sanitat del govern espanyol ha aprovat aquest dijous la quarta dosi de la vacuna contra la Covid per a part de la població més vulnerable. Es tracta d'unes 120.000 persones que s'emmarquen en el grup 7 de l'estratègia de vacunació o que reben alguna mena de tractament amb fàrmacs immunosupressors, i rebran el vaccí per quart cop cinc mesos després de la tercera injecció.
A banda de persones immunodeprimides, s'inclouen trasplantats, malalts de càncer o de VIH i persones amb síndrome de Down. En el cas dels vacunats amb Pfizer, Moderna o AstraZeneca serà la quarta dosi, mentre que implicarà la tercera dosi pels que van rebre els vaccins anteriors de Janssen.
Aquesta ampliació en l'estratègia de vacunació se suma a un altre canvi comunicat aquest mateix dijous per Sanitat. Tots els majors de 18 anys es podran administrar la dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus. Així ho ha decidit la Comissió de Salut Pública en la reunió extraordinària d'aquest dijous, obrint així el ventall d'edat de les persones entre 18 i 39 anys. La decisió arriba el mateix dia que s'ha marcat el preu fix dels tests d'antígens, que serà de 2,94 euros. Anteriorment, aquestes proves per detectar el virus van arribar a oscil·lar entre els 5 i els 10 euros.
[plantillacoronavirus]
Llum verda a la quarta dosi de la vacuna per a la població més vulnerable
Sanitat l'aplicarà a immunodeprimits, trasplantats, malalts de càncer o de VIH i persones amb síndrome de Down
- Vacunació al Casal Cívic Frederica Montseny de Manlleu. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Sánchez proposa la progressista Teresa Peramato com a nova fiscal general de l’Estat Marc Orts i Cussó
-
Jordi Pujol serà jutjat a l'Audiència Nacional en contra del criteri de tots els metges Bernat Surroca Albet
-
-
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 13 de gener de 2022 a les 17:41
Actualitzat el 13 de gener de 2022 a les 17:56
Et pot interessar
-
Societat
Més denúncies de dones per compartir imatges íntimes sense permís
-
Societat
El temps d'aquest dimarts 25 de novembre: descens de les temperatures i vent al sud
-
Societat
El Park Güell s'il·lumina per primer cop aquest Nadal
-
Societat
Telefónica planteja un ERO de més de 5.000 empleats
-
Societat
La crisi de l'habitatge es dispara com el principal problema dels catalans
-
Societat
Les atencions per violència sexual continuen creixent: 665 casos a l'Hospital Clínic el 2025
