
Inici de la Retrotrobada Foto: Pere Gendrau
La Retrotrobada Cicilista de Catalunya, que organitza un grup d'aficionats a aquest esport dins del Club Esquí Berguedà, ha estat tot un èxit aquest cap de setmana. Amb més de 100 inscrits a la marxa de diumenge, les activitats prèvies es van anar omplint des de divendres, quan el Konvent de Cal Rosal va acollir la primera xerrada introductòria sobre l'esport i la seva importància dins de la societat.
Des d'aquest moment, el cap de setmana es va anar immergint dins del món retro, amb una altra xerrada dissabte sobre 100 anys de ciclisme i societat, que va impartir Sport Ciclista Català, i un recorregut històric sobre dues rodes pels carrers de Berga, que va realitzar l'aficionat i historiador Sergi Serra.
El dia fort, però, va ser diumenge, amb un total de 110 inscrits a la marxa que, des de ben d'hora al matí, van començar a omplir el Vall de Berga amb els seus looks retro de maillot, bigoti i ulleres. La nineta dels ulls de tots ells, però, era la bicicleta, amb manillar de ferro, canvi al quadre, pedals de clip, cablejat per sobre del manillar, i anteriors a 1987.

Bicicletes i cotxes a la Retrotrobada Foto: Pere Gendrau
A la seva tornada, desenes de persones els esperaven al Vall, al costat de la Fira de la Bicicleta retro, amb una dotzena de parades, on van empalmar amb un vermut i un concert amb el grup Vintage.
Segons els organitzadors, ha estat una segona trobada "plenament satisfactòria" que, amb participants vinguts d'arreu de Catalunya, anima a preparar-ne una altra encara més completa i representativa. En aquesta edició, però, els organitzadors de la Retrotrobada ja han realitzat un salt quantitatiu en el conjunt d'actes, una expansió que preveuen continuar i millorar de cara a l'any que ve.
Fotos de la Retrotrobada Ciclista de Catalunya a Berga

Sortida de la Retrotrobada Foto: Pere Gendrau