El personal mèdic de la companyia aèria Lufthansa no va informar les autoritats alemanyes de que el copilot de l'avió sinistrat als Alps, Andreas Lubitz, tenia una depressió severa, segons han informat aquest diumenge fonts de l'Oficina Federal d'Aviació d'Alemanya (LBA) al setmanari dominical del diari alemany 'Die Welt'.
"La LBA no ha estat informada de que L. (Lubitz) necessitava tractament", ha sentenciat l'organització en un comunicat, en el que ratifica que, a data del 27 de març -tres dies després del sinistre-, no comptava amb "cap informació sobre els antecedents mèdics" del copilot.
Aquest comunicat no ha rebut, de moment, cap resposta per part de Lufthansa, que operava el vol sinistrat a través de la seva branca de baix cost, Germanwings. L'incident va acabar amb 150 morts, la totalitat dels ocupants de l'avió.
La companyia aèria estava obligada a informar d'aquesta circumstància -així com de qualsevol altre tipus de problema greu que podien patir els seus pilots- a l'autoritat civil d'aviació d'Alemanya. En aquest sentit, la investigació sobre el sinistre va revelar que Lubitz rebia tractament psiquiàtric i prenia antidepressius, tranquil·litzants i altres medicaments.
Lufthansa no va informar les autoritats alemanyes sobre el trastorn de Lubitz
Societat
La companyia estava obligada a fer saber els problemes greus dels seus pilots
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona eliminarà 3.500 bicicletes compartides (a l’espera de les eleccions) Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
05 d’abril de 2015 a
les 08:17
Et pot interessar
-
Societat
Un nou informe conclou que el sistema educatiu no garanteix la inclusió
-
Societat
Plataforma per la Llengua demana als sindicats incloure el català a les negociacions amb Educació
-
Societat
Associacions de famílies mouen fitxa per mantenir les colònies malgrat la protesta
-
Societat
S'inaugura a Barcelona l'exposició «Codi Gaudí» que permet entrar als edificis inèdits de l'arquitecte
-
Societat
L'autobús exprés X1 de Barcelona estira el recorregut fins a la Zona Universitària
-
Societat
El psiquiatre de Jonathan i Isak Andic afirma que anaven a la consulta «en estats diferents»
