Un centenar de manifestants, la meitat dels quals ciutadans d'origen senegalès, s'han manifestat aquest dimarts al vespre a Les Rambles de Barcelona contra "la persecució racista" que pateixen els venedors ambulant. La marxa ha estat convocada per la Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) després que un senegalès de 50 anys hagi mort a Salou aquest dimarts en caure des d'un tercer pis fugint dels Mossos d'Esquadra.
El portaveu Ibrahima Seydi ha reivindicat el dret que tenen aquests treballadors "a guanyar-se la vida" mentre que la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, participant en la protesta, ha assegurat que la mort del venedor ambulant "ens interpel·la a tots" i ha arribat l'hora de "donar una resposta social i laboral" al fenomen.
Cap a un quart de nou, després d'algunes proclames realitzades a través d'un megàfon, la manifestació ha arrencat en direcció a la plaça de Sant Jaume, pel mig de Les Rambles. Alguns dels manifestants han acusat la policia catalana de "matar" el ciutadà senegalès.
Segons els Mossos d'Esquadra, l'home ha mort aquest matí en saltar per un balcó d'un tercer pis quan la policia catalana ha irromput al seu domicili de Salou en el marc d'una operació contra el top manta. La versió policial ha remarcat que "no ha existit cap interacció" entre agents i víctima.
Manifestació a Barcelona en contra de la «persecució racista» que pateixen els venedors ambulants
Societat
Un centenar de persones s'han concentrat en solidaritat amb el senegalès que ha mort aquest dimarts a Salou
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
11 d’agost de 2015 a
les 19:27
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
