Més d'un centenar de persones demanen la implementació de la llei contra la LGTBfòbia a Sant Jaume

Les associacions convocants situen l'assetjament escolar a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals com el problema més urgent a resoldre

Publicat el 27 de gener de 2016 a les 20:17
Més de cent persones s'han concentrat aquest dimecres al vespre a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per demanar la implementació efectiva de la llei 11/2014 del Parlament de Catalunya, que garanteix els drets de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals i lluita contra la fòbia cap al col·lectiu LGTB.

La reivindicació ha posat especial èmfasi en aturar l'assetjament escolar un mes després del suïcidi d'Alan, un menor transsexual que va patir bullying. Precisament, Eugeni Rodríguez, president de l'Observatori Contra l'Homofòbia, considera que la llei contra l'LGTBfòbia "té els mecanismes, les mesures i les disposicions necessàries perquè el cas de l'Alan no s'hagués produït". "Volem que el nou Govern posi fil a l'agulla" en l'aplicació de la norma, ha afegit.