Milers de persones s'han manifestat aquest dissabte a la tarda pel centre de Barcelona amb el lema ''Aturem l'odi i l'LGTBI-fòbia''. La manifestació ha comptat amb el suport de personalitats polítiques com l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el president del Parlament, Roger Torrent.
La comissió unitària 28J ha convocat la marxa 41 anys després de la primera manifestació amb aquesta reivindicació i han denunciat l'augment d'agressions verbals i físiques aquesta primera meitat de l'any.
Ball de xifres pel que fa als manifestants: 1.500 persones segons la Guàrdia Urbana i 5.000 segons l'organització. Segons ha explicat el president de l'Observatori contra l'Homofòbia i de la comissió, Eugeni Rodríguez, creu que calen polítiques per fer front a aquest odi cap al col·lectiu.
La marxa ha començat a plaça Urquinaona i ha transcorregut el centre de la Rambla, on s'ha fet un record ala primera manifestació del moviment i a l'atemptat del 17 d'agost, i ha acabat a la plaça Sant Jaume amb la lectura d'un manifest.
Milers de persones es manifesten a Barcelona per denunciar l'LGBTI-fòbia
Societat
El president del Parlament Roger Torrent i l'alcaldessa Ada Colau, presents en la marxa
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
30 de juny de 2018 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
-
Societat
Sis mesos i un 8,6% després
-
Societat
Mor ofegada una dona de 78 anys en una piscina a Sant Vicenç de Montalt
