Més de 50.000 persones (unes 65.000 segons fonts de la policia municipal) han assistit a la marxa que cada mes de gener organitza la Xarxa Ciutadana Sare per reclamar canvis en l'actual política penitenciara que s'aplica als presos d'ETA i demanar al govern espanyol que posi fi la seva "vulneració de drets".
La mobilització s'ha convocat sota el lema "Orain presoak" ("Ara els presos") i a la qual s'hi ha adherit EH Bildu, Unides Podem, així com delegacions de tots els sindicats bascos, incloent-hi CCOO i UGT. Qui també ha donat suport a la mobilització han estat ERC, JxCat i la CUP. Els republicans han enviat una delegació integrada per la diputada Núria Picas i el vicesecretari general, Isaac Peraire, mentre que també s'ha vist el cupaire Albert Botran i Eduard Pujol de JxCat.
Durant la marxa, en la que les banderes que reclamaven el retorn dels presos "a casa" s'entremesclaven amb les estelades, el portaveu de Sare, Joseba Azkarraga, ha demanat al nou govern espanyol que "escolti a una societat basca que vol la pau i no desitja que els presos estiguin allunyats a milers de kilòmetres" ni que els reclusos "greument malalts siguin posats en llibertat només quan hagin de morir". És per això que s'ha demanat al nou govern que no hi hagi "més vulneracions de drets".
En el comunicat que s'ha llegit també s'han dedicat unes línies a Catalunya, on s'ha traslladat "l'estima i solidaritat" amb els presos polítics. En relació amb això últim, s'ha volgut remarcar que "no es pot construir una societat reconciliada sobre una base punitiva injusta i venjativa".
Milers de persones es manifesten a Bilbao contra la «vulneració de drets» dels presos d'ETA
Societat
Membres d'ERC, JxCat, CUP i Unides Podem hi han assistit com a mostra de suport
ARA A PORTADA
-
Societat «He deixat d'anar al metge i a entrevistes de feina perquè no m'havia pogut dutxar» Marc Orts i Cussó
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
11 de gener de 2020 a
les 18:30
Et pot interessar
-
Societat
El SEM atén 65 persones per les altes temperatures des del 18 d’agost
-
Societat
Què passa si la IA destrueix llocs de treball?
-
Societat
Eclipsar la realitat
-
Societat
Totes les claus de l'obra que manté un tram de l'L1 del metro tallat durant l'estiu
-
Societat
Barcelona es regira contra una manifestació ultra i l'Ajuntament interpel·la la Generalitat
-
Societat
Sants enllesteix els guarniments de festa major amb un ull posat al cel
